Talpa neemt Linda-titels over van Sanoma
- Media
- 14 feb 2019 @ 10:37
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediastrategieJournalistiekTijdschriften
- 14 feb 2019 @ 10:37
- Jeroen Mirck
Het tijdschrift Linda wordt voor 40 miljoen euro verkocht door Sanoma aan Talpa Network. Het mediabedrijf van John de Mol is vanaf 1 maart eigenaar van Mood for Magazines, dat verantwoordelijk is voor de Linda-titels.
Linda de Mol krijgt bovendien een strategische rol bij Talpa Network. Ze wordt creatief directeur van televisiezender Net5, zo meldt De Telegraaf. Zij gaat dit samen doen met Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van het magazine Linda.
'Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, zijn mensen en het merk Linda', zo laat initiator (en 'zus van') Linda de Mol weten in een persverklaring. 'Mede door Sanoma heeft Linda zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op zijn kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van ons mediamerk.. Ik wil Sanoma enorm bedanken voor de prettige samenwerking.'
Onlangs werd al bekend dat Linda de Mol in haar hoedanigheid als presentator de tv-zender RTL verruilt voor SBS6, dat onderdeel is van het mediabedrijf van haar broer.
Na de overname van nieuwsmedium ANP in maart 2018, heeft John de Mol met Linda nu ook een sterk tijdschriftmerk in handen. Het blad, dat in 2003 startte, twaalf keer per jaar verschijnt en grossiers in Mercurs, is een van de bestverkochte tijdschriften van Nederland. Het enige dat nog in het Talpa-imperium ontbreekt is een krantentitel. De Mols ambities om Telegraaf Media Groep over te nemen sneefden vorig jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes