Talpa neemt Linda-titels over van Sanoma
- Media
- 14 feb 2019 @ 10:37
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediastrategieJournalistiekTijdschriften
- 14 feb 2019 @ 10:37
- Jeroen Mirck
Het tijdschrift Linda wordt voor 40 miljoen euro verkocht door Sanoma aan Talpa Network. Het mediabedrijf van John de Mol is vanaf 1 maart eigenaar van Mood for Magazines, dat verantwoordelijk is voor de Linda-titels.
Linda de Mol krijgt bovendien een strategische rol bij Talpa Network. Ze wordt creatief directeur van televisiezender Net5, zo meldt De Telegraaf. Zij gaat dit samen doen met Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van het magazine Linda.
'Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, zijn mensen en het merk Linda', zo laat initiator (en 'zus van') Linda de Mol weten in een persverklaring. 'Mede door Sanoma heeft Linda zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op zijn kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van ons mediamerk.. Ik wil Sanoma enorm bedanken voor de prettige samenwerking.'
Onlangs werd al bekend dat Linda de Mol in haar hoedanigheid als presentator de tv-zender RTL verruilt voor SBS6, dat onderdeel is van het mediabedrijf van haar broer.
Na de overname van nieuwsmedium ANP in maart 2018, heeft John de Mol met Linda nu ook een sterk tijdschriftmerk in handen. Het blad, dat in 2003 startte, twaalf keer per jaar verschijnt en grossiers in Mercurs, is een van de bestverkochte tijdschriften van Nederland. Het enige dat nog in het Talpa-imperium ontbreekt is een krantentitel. De Mols ambities om Telegraaf Media Groep over te nemen sneefden vorig jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

