Oprichter Joost de Wit verlaat Media Distillery
- Media
- 1 aug 2019 @ 10:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentMediastrategieInnovatieStartup
- 1 aug 2019 @ 10:49
- Jeroen Mirck
Oprichter Joost de Wit verlaat na vijf jaar Media Distillery. De Amsterdamse scale-up, die AI-technologie inzet voor automatische analyse van video en audio, wil na de pioniersfase verder groeien en opschalen.
De Wit gaat zijn aandacht nu verleggen: 'Mijn voornaamste interesses liggen bij innoveren, bootstrappen en het ontwikkelen van innovatieve algoritmen tot volwaardige producten. Om de groeiende klantenkring van Media Distillery te kunnen faciliteren, komt de focus van het bedrijf steeds meer op efficiency-slagen en uitgekiende schaalvergroting te liggen.'
Binnen Media Distillery zijn reeds voorbereidingen getroffen om het vertrek van De Wit op te vangen. Hij blijft betrokken als adviseur en aandeelhouder. Geert Vos, medeoprichter van Media Distillery, geeft aan de beslissing van De Wit te respecteren. 'Wij zijn Joost dankbaar voor zijn vindingrijkheid en enthousiaste inzet. Media Distillery is mede door hem uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf op het gebied van Media Monitoring en rijke metadata voor de media-industrie.'
Video's razendsnel doorzoeken
Media Distillery biedt AI-technologie om inzicht te krijgen in de video's voor internationale merken, tv- en mediabedrijven. De zogenoemde Deep Content Understanding-oplossing genereert next-generation metadata en stelt consumenten en mediaprofessionals in staat om video-inhoud in real-time en in grote hoeveelheden te doorzoeken en te analyseren.
Sinds 2014 werkt Media Distillery samen met klanten over de hele wereld, waaronder Telenet, VTR en LexisNexis die hun gebruikerservaringen met de zoektechnologie verrijken.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

