Oprichter Joost de Wit verlaat Media Distillery
- Media
- 1 aug 2019 @ 10:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentMediastrategieInnovatieStartup
- 1 aug 2019 @ 10:49
- Jeroen Mirck
Oprichter Joost de Wit verlaat na vijf jaar Media Distillery. De Amsterdamse scale-up, die AI-technologie inzet voor automatische analyse van video en audio, wil na de pioniersfase verder groeien en opschalen.
De Wit gaat zijn aandacht nu verleggen: 'Mijn voornaamste interesses liggen bij innoveren, bootstrappen en het ontwikkelen van innovatieve algoritmen tot volwaardige producten. Om de groeiende klantenkring van Media Distillery te kunnen faciliteren, komt de focus van het bedrijf steeds meer op efficiency-slagen en uitgekiende schaalvergroting te liggen.'
Binnen Media Distillery zijn reeds voorbereidingen getroffen om het vertrek van De Wit op te vangen. Hij blijft betrokken als adviseur en aandeelhouder. Geert Vos, medeoprichter van Media Distillery, geeft aan de beslissing van De Wit te respecteren. 'Wij zijn Joost dankbaar voor zijn vindingrijkheid en enthousiaste inzet. Media Distillery is mede door hem uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf op het gebied van Media Monitoring en rijke metadata voor de media-industrie.'
Video's razendsnel doorzoeken
Media Distillery biedt AI-technologie om inzicht te krijgen in de video's voor internationale merken, tv- en mediabedrijven. De zogenoemde Deep Content Understanding-oplossing genereert next-generation metadata en stelt consumenten en mediaprofessionals in staat om video-inhoud in real-time en in grote hoeveelheden te doorzoeken en te analyseren.
Sinds 2014 werkt Media Distillery samen met klanten over de hele wereld, waaronder Telenet, VTR en LexisNexis die hun gebruikerservaringen met de zoektechnologie verrijken.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing