'We zien een trend dat opdrachtgevers minder op de actualiteit willen inspelen'
- Media
- 28 mei 2020 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InterviewMaatschappij
- 28 mei 2020 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
MarketingTribune in gesprek met Geert Doek, managing director Towel Media, over de gevolgen van de coronacrisis voor zijn bureau: ‘Juist nu is het mogelijk om als klein (opkomend) merk op te vallen en zo marktaandeel te pakken.’
Hoe gaat het?
Het volume aan opdrachten loopt gelukkig wel door, maar de omvang per opdracht is een stuk kleiner dan normaal. Ook kunnen we bepaalde opnames, met name die in het buitenland gedraaid moeten worden, simpelweg niet doen. Ons hele postproductie-tak loopt gelukkig wel goed door. We hebben veel werk opgenomen voor de crisis, waardoor we een aardig stuk vooruit kunnen. Onze post-afdeling, die met name bestaat uit editors, motion graphics-designers en kleur- en audionabewerking, werkt allemaal vanuit huis met eigen sets. Dagelijks worden er ook rondes door Nederland gereden om als het mogelijk is projecten die bestaan uit veel en groot materiaal per schijf rond te brengen.
Hebben jullie zelf nog corona-initiatieven ontwikkeld om opdrachtgevers of concullega’s door deze crisis heen te slepen?
Uiteraard is er veel onzekerheid bij adverteerders. Echter, heel veel klanten zien in dat helemaal niks doen hen niet verder gaat helpen. We proberen ze dus vooral te inspireren met speciaal op hen toegespitste ideeën. Soms is het een long shot en is er helemaal geen briefing, maar uiteindelijk durven veel merken uiteindelijk toch iets te doen. In het begin van de coronacrisis hebben we in no time een aantal live shows met StukTV, Talpa Network en de merken Mentos, Samsung, Spa, Nivea Deep Men, Santa Maria en Doritos opgetuigd. Daarnaast maken we meer informatie en help-content (FAQ). In dit segment hebben we zelfs een aantal nieuwe klanten erbij gekregen, met name in het woon- en vastgoeddomein. Ook zien we een trend dat een deel van onze opdrachtgevers minder op de corona-actualiteit willen inspelen, waar dit in het begin nog wel zo was, maar nu eerder willen inspireren. Dit is met name het geval bij de FMCG-merken waar we voor werken. Daarnaast is (online) conversie in deze tijd voor veel merken heel erg belangrijk, aangezien bij hen de omzet ook onder druk staat.
Wat zie jij momenteel zakelijk als de grootste uitdaging en dan vooral ten opzichte van de coronacrisis uiteraard?
De grootste uitdaging is om te zorgen dat klanten het vertrouwen hebben om stappen te zetten en naar buiten te treden met uitingen. Intern is de uitdaging om natuurlijk iedereen gemotiveerd te houden. We werken sinds kort weer met maximaal tien mensen op kantoor, binnen alle richtlijnen, waar dit er normaal ruim 55 zijn. Heel veel mensen ervaren dit toch als heel erg fijn. Als we snel moeten schakelen om een project in no time van de grond te krijgen, dan schakelt het toch vele malen sneller als je fysiek samen fysiek bent, al is het op anderhalve meter.
Hoe ziet de wereld er over vijf maanden uit denk je?
Over vijf maanden verwachten we dat we weer enigszins op een normaal niveau zitten betreffende productievolume. Natuurlijk is een recessie niet te vermijden en dat kan betekenen dat er minder ruimte is bij een groot deel van de klanten om te investeren in marketinguitingen. We zien nu al wel dat er verschuivingen zijn naar opkomende merken. Waar de grote bedrijven nu soms niet durven of mogen, geldt dit voor de kleinere partijen vaak anders. Juist nu is het mogelijk om als klein (opkomend) merk op te vallen en zo marktaandeel te pakken. Degene die nu durven, profiteren daar over vijf maanden helemaal van!
Lees ook:
MarketingTribune in gesprek met Tom Schoufs, co-founder YouTube Strategy & Services Agency 5PM
MarketingTribune in gesprek met Edward Knol, managing director digital agency Born05
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing