Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen (Parool) naar Chios Media
- Media
- 30 okt 2020 @ 14:15
- Link
- 
  
 Peter van Woensel Kooy
 senior redacteur, merk-expert
 MarketingTribune
- PersonaliaMarketing
- 30 okt 2020 @ 14:15
- Peter van Woensel Kooy
Ronald Ockhuysen stopt als hoofdredacteur van Het Parool. Per 2021 wordt hij directeur Communicatie & Strategie bij Chios Media, het bedrijf van Joop en Janine van den Ende.
Ockhuysen was ruim tien jaar lid van de hoofdredactie en sinds 1 januari 2015 hoofdredacteur van de krant, aldus Het Parool. Voor Het Parool was Ockhuysen zeventien jaar theater- , media- en filmjournalist bij De Volkskrant.
Ockhuysen op Villamedia: 'Na al die mooie en enerverende jaren bij Het Parool is het tijd om plaats te maken. Het is gezond als een ander persoon met nieuwe ideeën de koers overneemt. Ook ben ik na bijna 30 jaar journalistiek toe aan iets anders.' Al is de overgang volgens Ockhuysen ook weer niet al te groot. 'Bij Chios Media draait het om cultuur, media en ondernemerschap. Dat zijn ook de pijlers onder mijn huidige baan.'
Intussen is DPG Media, de holding van de krant, op zoek naar een opvolger.
(PvWK, foto: Linda Stulic)
 
- 
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- DPG Media
- 2021
- Ronald Ockhuysen
- Volkskrant
- Janine
- Het Parool
- Chios Media
- hoofdredacteur
- directeur
- bedrijf
- Communicatie & Strategie
- Joop van den Ende
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




