Channel Factory zet voet aan Nederlandse grond
- Media
- 9 feb 2021 @ 06:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Online advertising
- 9 feb 2021 @ 06:03
- Lucas Boon
Internationaal technologie- en dataplatform Channel Factory opent een nieuw kantoor in Amsterdam. Nick Beentjes (40, foto) is aangesteld als managing director.
Channel Factory heeft kantoren in onder meer New York, Los Angeles, Londen, Hong Kong, Sydney en nu dus ook Amsterdam. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen een omzet van meer dan $100 miljoen dollar in 2020 behaald en is daarmee 'een van de meest succesvolle bedrijven' in brand safety- en brand suitability-oplossingen voor YouTube en binnenkort ook Google en Tiktok. Het Amsterdamse team bestaat naast Nick Beentjes, die eerder werkte voor onder meer Group M en DPG Media, inmiddels uit drie medewerkers.
Beentjes gaat met zijn team gaat naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus 'een strategische rol' spelen in de samenwerking met bestaande Channel Factory-klanten die ook in Nederland actief zijn.
Beentjes: 'Ik ben blij dat ik deel mag uitmaken van de verdere expansie van Channel Factory. Het succes van het bedrijf in de Verenigde Staten en het verenigd Koninkrijk, waar hoge eisen worden gesteld op het gebied van brand safety, is duidelijk een inspiratie, waardoor we nu al werken voor mediabureaus, overheidsinstanties en bedrijven als Lego en Apple. Natuurlijk helpt het ook dat het in Nederland niet eerder mogelijk was om op grote schaal transparant advertentieruimte in te kopen waarvan je als adverteerder zeker weet dat je merk binnen de juiste context verschijnt en brandsafe is. Daarom ben ik ervan overtuigd dat ons product geen nice to have, maar need to have voor adverteerders is.'
Tony Chen, oprichter van Channel Factory, vult aan: 'Doordat wij toegang hebben tot YouTube-audiotranscripts zijn we in staat inclusion lists op te tellen waarmee we realtime invloed kunnen uitoefenen op de performance van campagnes. Er worden geen kanalen uitgesloten, wel video's met een negatieve context. Dat stelt adverteerders gerust ten aanzien van brand safety en het vergroot de effectiviteit van hun campagnes.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

