Qmusic doet inkoop digitale commercials voortaan zelf
- Media
- 31 dec 2018 @ 00:27
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RadioReclameOnline advertisingMuziek
- 31 dec 2018 @ 00:27
- Jeroen Mirck
Qmusic gaat de sales van de eigen digitale zenders vanaf 1 januari 2019 zelf oppakken. Dit houdt in dat adverteerders direct bij Qmusic commerciële online zendtijd kunnen inkopen.
De digitale Qmusic-zenders hebben volgens het radiostation een maandelijks bereik van 2,5 miljoen luisteraars. De digitale sales verloopt voortaan met behulp van de programmatic trading-afdeling van moederbedrijf De Persgroep, waar ook andere merken zoals het AD, de Volkskrant en Trouw op aangesloten zijn.
Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur Qmusic: 'Doordat de kennis en expertise van online trading bij De Persgroep ruimschoots aanwezig is, wordt audio nu ook toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden. Naast display advertising en video kunnen adverteerders nu ook radio-advertenties op basis van real time bidding inkopen. Wij zien dit als een mooie stap voor digitale audio. Rechtstreeks met onze relaties schakelen op digital biedt vele voordelen.'
Vier voordelen
De voordelen concentreren zich volgens Qmusic op vier pijlers: het biedt meer transparantie, garandeert een level playing field, adverteerders houden controle over hun eigen inventory en het bevordert kwaliteit boven kwantiteit.
De verandering geldt voor de digitale kanalen Qmusic (hoofdkanaal), Qmusic Non Stop, Qmusic NonsTOP40, Qmusic Foute Uur en het Qmusic themakanaal van het moment (afwisselend Top1000, Christmas of Summer). Voor de landelijke radiozender op de FM-frequentie en DAB+ blijft de huidige sales-routing ongewijzigd.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers