Qmusic doet inkoop digitale commercials voortaan zelf

Qmusic doet inkoop digitale commercials voortaan zelf
  • Media
  • 31 dec 2018 @ 00:27
  • 10521 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • RadioReclameOnline advertisingMuziek

Qmusic gaat de sales van de eigen digitale zenders vanaf 1 januari 2019 zelf oppakken. Dit houdt in dat adverteerders direct bij Qmusic commerciële online zendtijd kunnen inkopen.

De digitale Qmusic-zenders hebben volgens het radiostation een maandelijks bereik van 2,5 miljoen luisteraars. De digitale sales verloopt voortaan met behulp van de programmatic trading-afdeling van moederbedrijf De Persgroep, waar ook andere merken zoals het AD, de Volkskrant en Trouw op aangesloten zijn.

Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur Qmusic: 'Doordat de kennis en expertise van online trading bij De Persgroep ruimschoots aanwezig is, wordt audio nu ook toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden. Naast display advertising en video kunnen adverteerders nu ook radio-advertenties op basis van real time bidding inkopen. Wij zien dit als een mooie stap voor digitale audio. Rechtstreeks met onze relaties schakelen op digital biedt vele voordelen.'

Vier voordelen

De voordelen concentreren zich volgens Qmusic op vier pijlers: het biedt meer transparantie, garandeert een level playing field, adverteerders houden controle over hun eigen inventory en het bevordert kwaliteit boven kwantiteit.

De verandering geldt voor de digitale kanalen Qmusic (hoofdkanaal), Qmusic Non Stop, Qmusic NonsTOP40, Qmusic Foute Uur en het Qmusic themakanaal van het moment (afwisselend Top1000, Christmas of Summer). Voor de landelijke radiozender op de FM-frequentie en DAB+ blijft de huidige sales-routing ongewijzigd.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken