Jort Kelder doet aangifte tegen bitcoin-adverteerders

- Media
- 3 okt 2019 @ 10:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online advertisingReclameMedia
- 3 okt 2019 @ 10:32
- Jeroen Mirck
Na John de Mol gaat ook voormalig Quote-hoofdredacteur Jort Kelder juridische stappen ondernemen tegen bitcoin-advertenties. In deze misleidende reclame worden foto's en nepcitaten van BN'ers gebruikt om consumenten te strikken voor dubieuze investeringen.
Kelder heeft plannen om een stichting op te richten waar alle BN’ers samen civielrechtelijk kunnen procederen tegen deze advertenties. Kelder wil dat deze reclame verdwijnt en zet in op schadevergoeding.
Onderzoek van Brandpunt+ achterhaalde een aantal bedrijven die zich met deze bitcoin-oplichting bezig houden, onder meer een Tsjechisch marketingbureau. Slechts één bedrijf is in Nederland gevestigd, het Utrechtse VIP Response.
Opgelicht door Investous
Ook tv-programma Opgelicht besteedde deze week aandacht aan dit hardnekkige probleem. Daar werd onthuld dat ook PSV-sponsor Investous zich inlaat met deze dubieuze reclame.
De Mol sleepte eerder Facebook voor de rechter, omdat het netwerk te weinig zou doen die misleidende advertenties te weren. Deze zaak loopt nog.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kika Buhrmann nieuwe directeur... 30-03-2023
- Readly tekent contract met uitgever... 30-03-2023
- Magnum lanceert eerste campagne in... 30-03-2023
- GVB gunt reclame Amsterdamse trams... 30-03-2023
- Storytel Awards: Weg uit Ruinerwold... 30-03-2023
- Mediahuis Nederland breidt team... 28-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day