Skull and Bones: eerder lezen dan gamen

Skull and Bones: eerder lezen dan gamen
  • Media
  • 1 mei 2023 @ 10:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vandaag, maandag 1 mei, zijn twee nieuwe Verborgen Verhalen vrijgegeven via de Ubisoft Special-app. De verhalen zijn speciaal bij deze nog niet gepubliceerde game van Skull and Bones geschreven door bestsellerschrijvers Manon Uphoff en Marcel van Driel.

In de Verborgen Verhalen komen de werelden van literatuur en gaming op eigentijdse wijze samen. De vorige editie, met verhalen van Abdelkader Benali en Roderick Leeuwenhart bij de game Assassin’s Creed Valhalla, zorgde in korte tijd voor ruim 84.000 enthousiaste leeservaringen.

Uphoff en Van Driel hebben zich met behulp van een gamekenner alvast mogen onderdompelen in de fictieve piratenwereld van Skull and Bones, de aangekondigde game die naar alle waarschijnlijkheid later dit jaar zal worden gelanceerd. Dankzij deze verhalen krijgen fanatieke gamers alvast een voorproefje bij de game. Deze Verborgen Verhalen spelen zich volledig af in de piratenwereld en voeren de lezer mee aan de hand van de belangrijkste schepen, eilanden en andere elementen uit de game. Extra visuals, videobeelden, geluidseffecten en interactieve elementen (zoals pop-ups, wist-je-datjes en ook quizjes) zorgen voor een speciale leeservaring die anders is dan in een papieren boek. Ook minder doorgewinterde gamers of juist leesgierige jongeren kunnen de verhalen beleven via de gratis Ubisoft Special-app.

Readification

In 2021 sloegen de literaire en de gamewereld de handen ineen voor een Readification-pilot om op een eigentijdse manier jongeren te enthousiasmeren (meer) te gaan lezen. Bij deze nieuwe vorm van leesbevordering wordt literatuur voor jongeren gekoppeld aan populaire videogames en bijbehorende werelden. Readification was deels uit noodzaak geboren omdat het leesplezier onder jongeren in Nederland achteruitgaat. Zo vindt bijna de helft van de Nederlandse 15-jarigen lezen tijdsverspilling. De ervaring en onderzoeken leren ons echter dat jongeren veelal wel willen lezen maar niet weten welk boek ze moeten kiezen. Door aan te sluiten op hun belevingswereld en lezen te combineren met het populaire gamen kunnen grote stappen worden gezet leesplezier voor deze doelgroep aan te wakkeren.

Readification is volgens CPNB vanwege het bewezen succes in korte tijd zes keer in de prijzen gevallen. De laatste bekroning is een SAN Accent in de categorie Smart Idea. Eerder won Readification al een Leffie, twee Sponsorringen, een bronzen Esprix en een gouden AMMA Award.

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken