Skull and Bones: eerder lezen dan gamen
- Media
- 1 mei 2023 @ 10:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 mei 2023 @ 10:52
- Sjaak Hoogkamer
Vandaag, maandag 1 mei, zijn twee nieuwe Verborgen Verhalen vrijgegeven via de Ubisoft Special-app. De verhalen zijn speciaal bij deze nog niet gepubliceerde game van Skull and Bones geschreven door bestsellerschrijvers Manon Uphoff en Marcel van Driel.
In de Verborgen Verhalen komen de werelden van literatuur en gaming op eigentijdse wijze samen. De vorige editie, met verhalen van Abdelkader Benali en Roderick Leeuwenhart bij de game Assassin’s Creed Valhalla, zorgde in korte tijd voor ruim 84.000 enthousiaste leeservaringen.
Uphoff en Van Driel hebben zich met behulp van een gamekenner alvast mogen onderdompelen in de fictieve piratenwereld van Skull and Bones, de aangekondigde game die naar alle waarschijnlijkheid later dit jaar zal worden gelanceerd. Dankzij deze verhalen krijgen fanatieke gamers alvast een voorproefje bij de game. Deze Verborgen Verhalen spelen zich volledig af in de piratenwereld en voeren de lezer mee aan de hand van de belangrijkste schepen, eilanden en andere elementen uit de game. Extra visuals, videobeelden, geluidseffecten en interactieve elementen (zoals pop-ups, wist-je-datjes en ook quizjes) zorgen voor een speciale leeservaring die anders is dan in een papieren boek. Ook minder doorgewinterde gamers of juist leesgierige jongeren kunnen de verhalen beleven via de gratis Ubisoft Special-app.
Readification
In 2021 sloegen de literaire en de gamewereld de handen ineen voor een Readification-pilot om op een eigentijdse manier jongeren te enthousiasmeren (meer) te gaan lezen. Bij deze nieuwe vorm van leesbevordering wordt literatuur voor jongeren gekoppeld aan populaire videogames en bijbehorende werelden. Readification was deels uit noodzaak geboren omdat het leesplezier onder jongeren in Nederland achteruitgaat. Zo vindt bijna de helft van de Nederlandse 15-jarigen lezen tijdsverspilling. De ervaring en onderzoeken leren ons echter dat jongeren veelal wel willen lezen maar niet weten welk boek ze moeten kiezen. Door aan te sluiten op hun belevingswereld en lezen te combineren met het populaire gamen kunnen grote stappen worden gezet leesplezier voor deze doelgroep aan te wakkeren.
Readification is volgens CPNB vanwege het bewezen succes in korte tijd zes keer in de prijzen gevallen. De laatste bekroning is een SAN Accent in de categorie Smart Idea. Eerder won Readification al een Leffie, twee Sponsorringen, een bronzen Esprix en een gouden AMMA Award.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers