MediaMarkt kiest voor Publicis als mediabureau
- Media
- 15 okt 2024 @ 13:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2024 @ 13:29
- Sjaak Hoogkamer
Publicis Groupe gaat aan de slag voor MediaMarkt. Het mediabureau wordt verantwoordelijk voor de marketingstrategie in alle 11 landen waarin de elektronica retailer actief is.
Het mediabureau zal met ingang van oktober 2024 MediaMarkt helpen om de marketingstrategie "Experience Electronics" verder te brengen en enkele honderden miljoenen euro’s mediabudget beheren.
Sinds de lancering van de merkcampagne "Let's Go" in oktober 2022 heeft MediaMarkt gewerkt aan een doorontwikkeling van het merk. In het verlengde daarvan ontstond de behoefte aan een nieuwe impuls op het gebied van media-inkoop. Gekozen is voor het internationaal opererende Publicis.
De beslissing is het resultaat van een bijna acht maanden durend, gefaseerd proces waarvoor vier grote netwerken van mediabureaus waren uitgenodigd. Dit was de grootste internationale pitch in de geschiedenis van MediaMarkt. Het doel is volgens het concern ‘de strategie en planning verder te optimaliseren, de efficiëntie te verhogen en geavanceerde mogelijkheden te ontwikkelen door middel van datagestuurde, gepersonaliseerde communicatie.’
Caganur Atay Uctu, Directeur Marketing en Corporate Communicatie van MediaMarkt Benelux: ‘Onze klanten staan centraal in onze strategie en het is onze missie om een Experience Champion te worden, ook met betrekking tot media. De benoeming van Publicis onderstreept onze behoefte aan een deskundige partner, die ons helpt een balans te vinden tussen internationaal, efficiënt mediabeheer en lokale tactische implementatie.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

