NIMA: Positionering meest relevante marketingthema 2014

NIMA:  Positionering meest relevante marketingthema 2014
  • Online
  • 21 mrt 2014 @ 10:42
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaContent

Jaarlijks onderzoekt NIMA de ontwikkelbehoefte van de Nederlandse marketeer. De negen belangrijkste marketingthema’s zijn Positionering, Online Marketing, Big Data, Customer Insights, Contentmarketing, Neuromarketing, Accountability, Business Models en Customer Journey. Thema’s waarmee marketing minnend Nederland dit jaar aan de slag wil. In samenwerking met TNS Nipo is het onderzoek naar de meest relevante marketingthema’s uitgevoerd. De NIMA Programmaraad heeft vervolgens de laatste selectie van de thema’s voor haar rekening genomen.

Opvallend is de behoefte aan ontwikkeling op het thema Positionering, deze steekt er met kop en schouders bovenuit. ‘Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat juist op dit gebied de maatschappelijke veranderingen van invloed zijn door met name Social Media en de betekeniseconomie’, aldus Bianca Hierck SMP, lid NIMA Programmaraad. Hoe je jouw organisatie positioneert, op een manier die recht doet aan het DNA van de organisatie, is en blijft een uitdaging.
 

‘Andere opvallende uitkomst is het feit dat de hedendaagse marketeer steeds vaker kiest voor persoonlijke ontwikkeling binnen het vakgebied Online Marketing en niet meer specifiek voor het thema Social Media’, zo geeft RM’er Guy van Liemt en eveneens lid NIMA Programmaraad te kennen. Kunnen we hieruit concluderen dat Social Media niet langer als apart kanaal/communicatiemiddel wordt gezien, maar embedded is in de overall (online) strategie?
 

De thema’s zijn gebundeld in de publicatie Marketingthema’s 2014. In deze publicatie geven experts hun visie op één van de negen thema’s. Zo lees je ondermeer hoe Bram Koster van Marketingfacts de impact van Online Marketing ervaart en vertelt Paul Moers van Strategic Marketing Services waarom Customer Insights cruciaal zijn voor succesvolle ondernemingen.
Het Master Class programma van NIMA wordt jaarlijks afgestemd op de vastgestelde thema’s. Het doel van de thema’s en van de NIMA publicatie is om marketeers te inspireren om met deze thema’s aan de slag te gaan. Goed voor de persoonlijke ontwikkeling en daarmee voor het marketingvak!

Wil je alle ins en outs over de negen marketingthema’s van 2014 lezen? Dat kan. Klik hier voor de digitale uitgave van de publicatie.


Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken