Mobiel ritten delen met nieuwe BlaBlaCar-app
- Online
- 30 apr 2014 @ 12:32
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - AppsCommunity
- 30 apr 2014 @ 12:32
- Redactie Online
BlaBlaCar lanceert een mobiele app waardoor bestuurders en passagiers nog sneller en eenvoudiger hun ritten kunnen delen of vinden. De online community brengt bestuurders met vrije plaatsen in contact met passagiers op zoek naar een rit. De gratis app biedt verschillende mogelijkheden waaronder een uitgebreide profielfunctie, een beoordelingssysteem en persoonlijke zoek- en navigatieopties.
De Android-versie van de BlaBlaCar-app is per direct beschikbaar, de iOS-versie volgt op korte termijn. Via de app is het zowel mogelijk om een rit te zoeken als een rit aan te bieden. Voor de bestuurders is het een mogelijkheid om de kosten te delen en ook voor de passagiers is het een goedkope manier om richting plaats van bestemming te reizen. Gebruikers van de app kunnen een profiel aanmaken of aanpassen en met andere leden in contact komen.
Profielen controleren
Alle profielen worden door het Member Relations-team handmatig gecontroleerd. Daarnaast biedt BlaBlaCar de mogelijkheid om bestuurders te beoordelen, waardoor een onderling ‘rating’-systeem bestaat om de betrouwbaarheid van het platform te bevorderen. Elk lid heeft een gebruikersniveau dat stijgt naarmate het profiel uitgebreid wordt, het aantal positieve beoordelingen toeneemt en iemand langer lid is van BlaBlaCar.
Kosten delen
Gebruikers kunnen via de app zien welke prijs wordt geadviseerd voor een bepaalde rit. Dit om ervoor te zorgen dat bestuurders het platform niet gebruiken om winst te maken. Het doel is om kosten te delen. Het is via één klik mogelijk om een ander lid van de BlaBlaCar-community te bellen, waardoor je snel een rit kunt afspreken en besparen op je uitgaven. BlaBlaCar houdt rekening met de persoonlijke voorkeur van de gebruiker door inzicht te bieden in het recent zoekgedrag en de navigatiegeschiedenis. De zoekresultaten worden gefilterd op onder andere tijd, prijs en de rijervaring van de bestuurder.
Transportnetwerk
BlaBlaCar staat aan de wieg van een nieuw, door mensen aangedreven transportnetwerk. Met een klantendienst, een ultramodern internet- en gsm-platform en een snel groeiende gemeenschap van bestuurders en passagiers maakt BlaBlaCar van reizen een sociale, geldbesparende en efficiëntere ervaring voor miljoenen leden over heel Europa. BlaBlaCar speelt hiermee in op de toenemende sharing community waarbij we steeds minder bezitten en meer delen om te kosten te drukken. BlaBlaCar telt meer dan 6 miljoen leden in 12 verschillende landen. Meer dan 1 miljoen leden reizen maandelijks met BlaBlaCar.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

