Lyst werft nieuwe medewerkers met online test

Lyst werft nieuwe medewerkers met online test
  • Online
  • 26 feb 2019 @ 11:59
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • HRZoekmachine

Mode-zoekmachine Lyst is op zoek naar personeel voor de zogenoemde Sneaker Intelligence Unit en is daartoe een online sollicitatie procedure gestart.

Lyst wil zijn data-gedreven inzichten over de wereldwijde sneakerverkoop aanvullen met de input van experts op dit vlak en heeft daarom recent een nieuwe community genaamd Sneaker Intelligence Unit gelanceerd. Om de juiste werknemers voor deze unit te werven is de zoekmachine een online test als eerste stap in het sollicitatieproces gestart.

Sneakerkennis

Potentiële kandidaten wordt een serie vragen gesteld om zodoende hun kennis op het gebied van sneakerontwerp, -geschiedenis, -trends en -cultuur op de proef te stellen. Op deze manier filtert Lyst de meest geschikte kandidaten voor de baan met het oog op passie en kennis, in plaats van diploma's of werkervaring. Om ervoor te zorgen dat de kennis vanuit de sollicitanten komt, wordt de reactietijd gemeten. Een anti-spiekfunctionaliteit laat zien of sollicitanten de pagina verlaten om de antwoorden op te zoeken. Met een score van 80% of hoger gaan de kandidaten door naar de volgende ronde in het sollicitatieproces.

Katy Lubin, communications director bij Lyst, laat weten: 'Wij willen zo specifiek mogelijk begrijpen hoe mensen shoppen. We zetten wereldwijde modezoekopdrachten, verkoopt en social in om trends en ontwikkelingen in kaart te brengen. Met de Sneaker Intelligence Unit willen we deze data-gedreven inzichten aanvullen met de kennis vanuit een expert-community. De online test is een eerste stap om de meest gepassioneerde sneakerfans van over de hele wereld te vinden om ons te helpen deze snel veranderende wereld te ontdekken.

Bekijk de online test hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken