Funda: uitbreiding naar hypotheken en verzekeringen
- Online
- 17 mei 2019 @ 10:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 17 mei 2019 @ 10:07
- Sjaak Hoogkamer
Woonsite funda gaat financiële producten aanbieden die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten. 2018 was een goed jaar voor funda met meer bezoekers op het platform dan ooit tevoren.
In totaal adverteerden en presenteerden 4.855 makelaars hun woningaanbod, in totaal 323.496 woningen. De nieuwe koers moet funda het komende decennium, aldus de in juni 2018 aangetreden CEO Quintin Schevernels (zie foto hieronder), nog relevanter maken dan het bedrijf sinds zijn oprichting in 2001 is.
Consumenten en makelaars worden veeleisender en technologie biedt hun allerlei nieuwe mogelijkheden. Daar wil funda verder op inspelen. Schevernels kreeg van zijn (toenmalige) RvC het mandaat om funda te verbreden van een marktplaats naar een platform. Waar funda in 2001 pionier was met de creatie van de eerste markplaats voor vraag en aanbod op de Nederlandse woningmarkt, wil funda vanuit die positie nu een rol gaan spelen in het online ontzorgen van klanten en ondersteunen van makelaars rond bijvoorbeeld hypotheken, woon-verzekeringen en notarisdiensten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

