Bol zwaait Sinterklaas uit in nieuwe kerstcampagne

Bol zwaait Sinterklaas uit in nieuwe kerstcampagne
  • Online
  • 6 dec 2021 @ 11:35
  • 27806 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kerst

Met de campagne ‘De winkel van uitpakkers’, die te zien is op tv, radio, online, out of home, trams en via influencers, claimt Bol.com de kerstwinkel van en voor uitpakkers te zijn.

Vanaf vandaag spreekt de online retailer met dezelfde boodschap een nieuwe doelgroep aan. ‘Als lokale retailer snappen wij als geen ander dat veel kerstfans met jonge kinderen pas aan de slag gaan met kerst zodra Sinterklaas het land uit is. Voor velen is 6 december dan ook hét startschot om uit te pakken met kerstdecoratie en de kerstboom. En dat is waar wij ze mee kunnen helpen,’ zegt Cecile van den Heuvel, Brand Communicatie Manager bij Bol.com.

Dag Sinterklaasje, Hello Christmas.

In de commercial is te zien hoe een gezin met veel plezier Sinterklaas uitzwaait om vervolgens, nog voordat hij de haven uit is, gelijk groots uit te pakken met kerst. ‘Wij vroegen ons af hoe de goedheiligman zelf eigenlijk al het kerstgeweld ervaart. Dat bleek een enorm frisse insteek voor een kerstreclame met een flinke dosis Bol.com humor,’ legt Rob Voortman, Associate Creative Director bij Dept uit.

Uitpakken met Kersthuis op Funda

Bol.com gaat nog een stap verder en pakt samen met makelaar Tim uit op Funda met een kersthuis dat daadwerkelijk te koop staat. Speciaal voor de verkoop hulde hij een eengezinswoning in Schagen van top tot teen in kerstsferen met het uitgebreide kerstassortiment van bol.com.

 

Credits

Opdrachtgever: Bol.com, Cecile van den Heuvel, Niels Moes, Danielle Snoeij, Kevin Soeters en Sophia Kerkhof

Bureau: Dept

ACD: Rob Voortman

Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Chris Groelle, Tim Menko, Max Kurstjens, Maarten Smeele

Strategie: Dennis Hamakers

Account & Project management: Thomas van Slooten, Eveline de Groot, Shaline Klein, Robin Bau Santos

RTV Producer: Marcel Ossendrijver

Productiemaatschappij: HazazaH

Regisseur: Jeroen Mol

Sound: Amp.Amsterdam en Earforce

Edit: MRTN

Grading en online: De Grot

Mediabureaus: Dentsu Nederland en Mindshare België

PR-bureau: Newslab

Art Department kersthuis: Jelier & Schaaf



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken