'Wim en Max, dichten jullie de orgasmekloof?'
- Online
- 26 apr 2022 @ 14:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 apr 2022 @ 14:58
- Sjaak Hoogkamer
Jessica Stahl, de bedenker van de online stripserie vanillecooldance, vindt dat vrouwen ‘koninklijk genaaid’ worden in de slaapkamer en start een Koningsdagcampagne waarin ze seksadvies geeft.
In de social- en poster-campagne zijn het karikaturen van Willem Alexander en Maxima die sekstips uitbeelden die moeten leiden tot meer gelijkheid tijdens het liefdesspel, want: ‘Een echte Koning weet wie het eerst komt.’
Orgasmekloof dichten
Voor de campagne heeft Stahl verschillende illustraties ontwikkeld waarin mannen advies krijgen over ‘de koninklijke etiquette’ in de slaapkamer met tips en illustraties voor alle koningen om zo de orgasmekloof uiteindelijk te dichten. Zo is tijdens Koningsdag op verschillende billboards te zien hoe het Nederlandse koningspaar bijvoorbeeld orale seks heeft.
Modern-dating webtoon
‘Koningsdag is een prachtige dag om te drinken, te flirten en voor sommigen een dag om seks te hebben. Maar vrouwen profiteren minder van deze seksuele ontmoetingen, stelt Stahl, de kunstenaar achter de modern-dating webtoon @vanillacooldance.
Koning in de slaapkamer
Stahl vraagt zich af of de koninginnen door bestaande ongelijkheden zoals de orgasme-kloof, niet gewoon koninklijk genaaid worden. ‘Ik wil ervoor zorgen dat dat niet gebeurt, door te laten zien wat het betekent om een echte koning in de slaapkamer te zijn.’
Campagne-uitrol
De campagne wordt uitgerold op social, met een postercampagne door het centrum van Amsterdam en op het het blog.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

