'Wim en Max, dichten jullie de orgasmekloof?'
- Online
- 26 apr 2022 @ 14:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 apr 2022 @ 14:58
- Sjaak Hoogkamer
Jessica Stahl, de bedenker van de online stripserie vanillecooldance, vindt dat vrouwen ‘koninklijk genaaid’ worden in de slaapkamer en start een Koningsdagcampagne waarin ze seksadvies geeft.
In de social- en poster-campagne zijn het karikaturen van Willem Alexander en Maxima die sekstips uitbeelden die moeten leiden tot meer gelijkheid tijdens het liefdesspel, want: ‘Een echte Koning weet wie het eerst komt.’
Orgasmekloof dichten
Voor de campagne heeft Stahl verschillende illustraties ontwikkeld waarin mannen advies krijgen over ‘de koninklijke etiquette’ in de slaapkamer met tips en illustraties voor alle koningen om zo de orgasmekloof uiteindelijk te dichten. Zo is tijdens Koningsdag op verschillende billboards te zien hoe het Nederlandse koningspaar bijvoorbeeld orale seks heeft.
Modern-dating webtoon
‘Koningsdag is een prachtige dag om te drinken, te flirten en voor sommigen een dag om seks te hebben. Maar vrouwen profiteren minder van deze seksuele ontmoetingen, stelt Stahl, de kunstenaar achter de modern-dating webtoon @vanillacooldance.
Koning in de slaapkamer
Stahl vraagt zich af of de koninginnen door bestaande ongelijkheden zoals de orgasme-kloof, niet gewoon koninklijk genaaid worden. ‘Ik wil ervoor zorgen dat dat niet gebeurt, door te laten zien wat het betekent om een echte koning in de slaapkamer te zijn.’
Campagne-uitrol
De campagne wordt uitgerold op social, met een postercampagne door het centrum van Amsterdam en op het het blog.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing