'Wim en Max, dichten jullie de orgasmekloof?'

'Wim en Max, dichten jullie de orgasmekloof?'
  • Online
  • 26 apr 2022 @ 14:58
  • 16843 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Jessica Stahl, de bedenker van de online stripserie vanillecooldance, vindt dat vrouwen ‘koninklijk genaaid’ worden in de slaapkamer en start een Koningsdagcampagne waarin ze seksadvies geeft.

In de social- en poster-campagne zijn het karikaturen van Willem Alexander en Maxima die sekstips uitbeelden die moeten leiden tot meer gelijkheid tijdens het liefdesspel, want: ‘Een echte Koning weet wie het eerst komt.’

Orgasmekloof dichten

Voor de campagne heeft Stahl verschillende illustraties ontwikkeld waarin mannen advies krijgen over ‘de koninklijke etiquette’ in de slaapkamer met tips en illustraties voor alle koningen om zo de orgasmekloof uiteindelijk te dichten. Zo is tijdens Koningsdag op verschillende billboards te zien hoe het Nederlandse koningspaar bijvoorbeeld orale seks heeft.

Modern-dating webtoon

‘Koningsdag is een prachtige dag om te drinken, te flirten en voor sommigen een dag om seks te hebben. Maar vrouwen profiteren minder van deze seksuele ontmoetingen, stelt Stahl, de kunstenaar achter de modern-dating webtoon @vanillacooldance.

Koning in de slaapkamer

Stahl vraagt zich af of de koninginnen door bestaande ongelijkheden zoals de orgasme-kloof, niet gewoon koninklijk genaaid worden. ‘Ik wil ervoor zorgen dat dat niet gebeurt, door te laten zien wat het betekent om een echte koning in de slaapkamer te zijn.’

Campagne-uitrol

De campagne wordt uitgerold op social, met een postercampagne door het centrum van Amsterdam en op het het blog.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken