Samsung zet Native Advertising in voor campagne smartphones
- Online
- 3 jun 2022 @ 14:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 jun 2022 @ 14:56
- Michiel van Zaane
Technologiefabrikant Samsung heeft bij de lanceringscampagne van zijn nieuwe foldable smartphones het Native Advertising-formaat Smartad van Outbrain ingezet. Daardoor kon Samsung potentiële klanten in Nederland doelgericht benaderen.
De inzet van Native Advertising heeft de telefoonfabrikant in staat gesteld nieuwe doelgroepen en ‘early adopters’ te bereiken. Door het gebruik van Native Advertising het technologiebedrijf een nieuw publiek bereiken en meer aandacht bij early adopters genereren. Bij Native Advertising worden de advertenties zo opgemaakt dat ze passen bij het uiterlijk van het platform. Ook de inhoud waordt aangepast aan de redactionele stijl en toon van het platform..
Voor de campagne-advertenties richtte Samsung zich op specifieke segmenten, zoals elektronica, home en lifestyle en gezondheid. Native Advertising sprak de doelgroep op een natuurlijke manier aan om de productpagina’s van Samsung te bezoeken. ‘ Het engagement ten opzichte van social platforms is verdubbeld en ten opzichte van display zelfs verdriedubbeld. Het genereren van traffic naar de website is één ding, maar het is echt iets anders als gebruikers ook zeer betrokken zijn met de inhoud van onze pagina’s. We hebben inmiddels nieuwe Outbrain-campagnes gelanceerd voor andere Samsung-producten’ zegt Robbin Van Der Wal, Marketing & Campaign Specialist bij Samsung Benelux.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing