Samsung zet Native Advertising in voor campagne smartphones

Samsung zet Native Advertising in voor campagne smartphones
  • Online
  • 3 jun 2022 @ 14:56
  • 14864 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Technologiefabrikant Samsung heeft bij de lanceringscampagne van zijn nieuwe foldable smartphones het Native Advertising-formaat Smartad van Outbrain ingezet. Daardoor kon Samsung potentiële klanten in Nederland doelgericht benaderen.

De inzet van Native Advertising heeft de telefoonfabrikant in staat gesteld nieuwe doelgroepen en ‘early adopters’ te bereiken. Door het gebruik van Native Advertising het technologiebedrijf een nieuw publiek bereiken en meer aandacht bij early adopters genereren. Bij Native Advertising worden de advertenties zo opgemaakt dat ze passen bij het uiterlijk van het platform. Ook de inhoud waordt aangepast aan de redactionele stijl en toon van het platform..

Voor de campagne-advertenties richtte Samsung zich op specifieke segmenten, zoals elektronica, home en lifestyle en gezondheid. Native Advertising sprak de doelgroep op een natuurlijke manier aan om de productpagina’s van Samsung te bezoeken. ‘ Het engagement ten opzichte van social platforms is verdubbeld en ten opzichte van display zelfs verdriedubbeld. Het genereren van traffic naar de website is één ding, maar het is echt iets anders als gebruikers ook zeer betrokken zijn met de inhoud van onze pagina’s. We hebben inmiddels nieuwe Outbrain-campagnes gelanceerd voor andere Samsung-producten’ zegt Robbin Van Der Wal, Marketing & Campaign Specialist bij Samsung Benelux.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken