Samsung zet Native Advertising in voor campagne smartphones
- Online
- 3 jun 2022 @ 14:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 jun 2022 @ 14:56
- Michiel van Zaane
Technologiefabrikant Samsung heeft bij de lanceringscampagne van zijn nieuwe foldable smartphones het Native Advertising-formaat Smartad van Outbrain ingezet. Daardoor kon Samsung potentiële klanten in Nederland doelgericht benaderen.
De inzet van Native Advertising heeft de telefoonfabrikant in staat gesteld nieuwe doelgroepen en ‘early adopters’ te bereiken. Door het gebruik van Native Advertising het technologiebedrijf een nieuw publiek bereiken en meer aandacht bij early adopters genereren. Bij Native Advertising worden de advertenties zo opgemaakt dat ze passen bij het uiterlijk van het platform. Ook de inhoud waordt aangepast aan de redactionele stijl en toon van het platform..
Voor de campagne-advertenties richtte Samsung zich op specifieke segmenten, zoals elektronica, home en lifestyle en gezondheid. Native Advertising sprak de doelgroep op een natuurlijke manier aan om de productpagina’s van Samsung te bezoeken. ‘ Het engagement ten opzichte van social platforms is verdubbeld en ten opzichte van display zelfs verdriedubbeld. Het genereren van traffic naar de website is één ding, maar het is echt iets anders als gebruikers ook zeer betrokken zijn met de inhoud van onze pagina’s. We hebben inmiddels nieuwe Outbrain-campagnes gelanceerd voor andere Samsung-producten’ zegt Robbin Van Der Wal, Marketing & Campaign Specialist bij Samsung Benelux.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes