Apple biedt excuses aan voor commercial, trekt campagne in

- Online
- 10 mei 2024 @ 07:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mei 2024 @ 07:28
- Michiel van Zaane
Techbedrijf Apple heeft excuses aangeboden voor een commercial voor de nieuwe iPad Pro. In de commercial werden muziekinstrumenten en kunstwerken verpletterd. Apple heeft commercial en bijbehorende campagne ingetrokken.
Dat meldt de Amerikaanse website Ad Age. Na de kritiek op de commercial die in eerste instantie alleen op social media te zien was, heeft de techgigant geen plannen meer om de commercial op tv te vertonen. De spot, intern gemaakt en gelanceerd op 7 mei, was bedoeld als metafoor om laten zien hoeveel creatief potentieel er volgens Apple in de nieuw editie van hun tablet zit.
Veel kijkers zagen een andere metafoor: een grimmige weergave van technologie die de menselijke creativiteit verplettert - iets waar de creatieve industrie zich al zorgen over maakt met de opkomst van AI. In een verklaring verkregen aan Ad Age, bood Apple zijn excuses aan voor de "Crush" -spot en zei dat het niet de bedoeling was om hun creatieve publiek voor het hoofd te stoten.
‘Creativiteit zit in ons DNA bij Apple, en het is ongelooflijk belangrijk voor ons om producten te ontwerpen die creatievelingen over de hele wereld helpen’, aldus Tor Myhren, de VP marketingcommunicatie van het bedrijf. ‘Ons doel is altijd om de talloze manieren te vieren waarop gebruikers zich uiten en hun ideeën tot leven brengen met iPad. We hebben de plank misgeslagen met deze video, en dat spijt ons.’
Bron: Ad Age.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend31-10-2025
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

