Apple biedt excuses aan voor commercial, trekt campagne in
- Online
- 10 mei 2024 @ 07:28
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 mei 2024 @ 07:28
- Michiel van Zaane
Techbedrijf Apple heeft excuses aangeboden voor een commercial voor de nieuwe iPad Pro. In de commercial werden muziekinstrumenten en kunstwerken verpletterd. Apple heeft commercial en bijbehorende campagne ingetrokken.
Dat meldt de Amerikaanse website Ad Age. Na de kritiek op de commercial die in eerste instantie alleen op social media te zien was, heeft de techgigant geen plannen meer om de commercial op tv te vertonen. De spot, intern gemaakt en gelanceerd op 7 mei, was bedoeld als metafoor om laten zien hoeveel creatief potentieel er volgens Apple in de nieuw editie van hun tablet zit.
Veel kijkers zagen een andere metafoor: een grimmige weergave van technologie die de menselijke creativiteit verplettert - iets waar de creatieve industrie zich al zorgen over maakt met de opkomst van AI. In een verklaring verkregen aan Ad Age, bood Apple zijn excuses aan voor de "Crush" -spot en zei dat het niet de bedoeling was om hun creatieve publiek voor het hoofd te stoten.
‘Creativiteit zit in ons DNA bij Apple, en het is ongelooflijk belangrijk voor ons om producten te ontwerpen die creatievelingen over de hele wereld helpen’, aldus Tor Myhren, de VP marketingcommunicatie van het bedrijf. ‘Ons doel is altijd om de talloze manieren te vieren waarop gebruikers zich uiten en hun ideeën tot leven brengen met iPad. We hebben de plank misgeslagen met deze video, en dat spijt ons.’
Bron: Ad Age.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Apple nieuwe nummer 1 van Twinkle100 10-10-2024
- Consumentenbond: 'Banken leveren... 26-09-2024
- Consumentenbond: Meta laks in aanpak... 24-09-2024
- Vernieuwde Kruidvat app zet in op... 19-09-2024
- ANWB verbreedt online aanbod met... 18-09-2024
- Greetz viert 20 jarig bestaan18-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing