KNVB en Essent gaan sportparken verduurzamen

  • Sponsoring
  • 27 sep 2018 @ 11:30
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappijMVOVoetbal

Voetbalbond KNVB is een partnership aangegaan met Essent om alle amateurclubs in Nederland te verduurzamen. Dit project heet De Groene Club.

Het energieverbruik van amateurvoetbalverenigingen moet de komende vier jaar met 50 procent omlaag. Dat spekt de clubkas en helpt het milieu. Om dat te bereiken heeft de KNVB een nieuwe club opgericht: De Groene Club. Energieleverancier Essent helpt als partner van de voetbalbond deze doelstelling te behalen.

Sportcomplexen aanpakken

'We hebben met Essent afgesproken dat zij de Best Value aan al onze verenigingen en leden leveren', zegt Jean Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB. 'De beste en de nieuwste maatregelen tegen een altijd scherpe prijs, hoge kwaliteit en met de juiste kennis en service. We gaan de samenwerking met Essent voor vier jaar aan.'

De Groene Club gaat amateurverenigingen helpen hun sportcomplex te verduurzamen. Na vier jaar kunnen de 2.500 clubs samen jaarlijks 17,5 miljoen euro besparen voor de clubkas en is het milieu gebaat bij een verminderde CO2-uitstoot van 80 miljoen ton.  De verduurzaming van sportclubs kan bewerkstelligd worden door gebruik te maken van ledverlichting, zonnepanelen, zonneboilers en isolatie. Dat is goed voor de clubkas én goed voor het milieu.

Totaaloplossing

'Energie is een grote kostenpost waar clubs gemiddeld 7.000 euro per jaar op kunnen besparen met duurzame maatregelen', zegt Decossaux. 'Maar hoe begin je daarmee? Dat is best lastig voor vrijwilligers. Er is zoveel informatie. Via De Groene Club wordt het hen makkelijker gemaakt. Een aanspreekpunt helpt de verenigingen met een betrouwbare totaaloplossing van energie-, subsidie- en financieringsadvies tot en met installatie en onderhoud.'

Energieleverancier Essent omarmt de Groene Club. 'Essent wil de CO2-uitstoot van haar klanten helpen verminderen: 20 procent minder in 2025', zegt Sander Leenders, directeur Energie+ bij Essent. 'Daarmee dragen we bij aan het halen van de klimaatdoelen uit het Klimaatakkoord. Niet alleen bij de clubs ook bij de 1,2 miljoen leden van de KNVB liggen er veel mogelijkheden om de woonomgeving te verduurzamen. Samen met onze installatiebedrijven, de KNVB en de Groene Club maken we dat voor iedereen toegankelijk en betaalbaar.'



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken