Voetbalwereld steunt Coming Out Day
- Sponsoring
- 11 okt 2019 @ 00:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieTelevisieMaatschappijVoetbal
- 11 okt 2019 @ 00:20
- Jeroen Mirck
De Nederlandse voetbalwereld komt vanaf 11 oktober, de internationale Coming Out Dag, met een gezamenlijk statement om LHBTI-acceptatie in het voetbal te bevorderen. Tot 20 oktober vindt de gezamenlijke actie plaats in het Nederlandse clubvoetbal.
Net als de afgelopen twee jaar dragen de aanvoerders in het betaald voetbal speciale regenboogbanden. Dit gebeurt in het speelweekend van 11 en 13 oktober in de Eredivisie Vrouwen en 18 t/m 20 oktober in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en het amateurvoetbal.
Het gezamenlijke statement voor LHBTI-acceptatie in het voetbal is een initiatief van spelersvakbond VVCS en de John Blankenstein Foundation. Dit jaar zijn ook de Eredivisie (ECV), Keuken Kampioen Divisie (CED), Coaches Betaald Voetbal (CBV), de KNVB-scheidsrechters en Fox Sports volledig aangehaakt bij de actie.
Regenboogarmband
De aanvoerders van de clubs in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en Eredivisie Vrouwen dragen tussen 11 en 20 oktober de regenboogarmband. De clubs ondersteunen de boodschap met een gezamenlijk statement op sociale media. Daarnaast dragen coaches, scheidsrechters en Fox Sports-presentatoren een speciaal regenboogspeldje en gebruikt Fox Sports voor de gelegenheid speciale regenboogmicrofoons.
VVCS-voorzitter Evgeniy Levchenko: 'De actie met de aanvoerdersbanden is de afgelopen twee jaar een mooi en krachtig statement geweest. Dit jaar wordt het geluid tegen homofobie nog luider, met de medewerking van coaches, scheidsrechters, clubs en Fox Sports. We laten vanuit iedere hoek zien en horen dat homofobie niet in de voetbalwereld thuishoort.'
Ook amateurvoetbal doen mee
Niet alleen het betaald voetbal, ook de voetbalamateurs en andere sporten doen mee. Als onderdeel van de #AllTogetherChallenge kunnen amateurvoetballers en andere sporters de regenboogband aanvragen via Regenboogband.nl. Vorig jaar is dat maar liefst 10.000 keer gedaan. Ook deze banden worden gedragen in het weekend van 19 en 20 oktober.
Beeld: Pixabay.com (Creative Commons)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- armband
- LHBTI
- Eredivisie
- voetbal
- regenboom
- homo's
- ECV
- amateurvoetbal
- Coming Out Day
- VVCS
- Fox Sports
- aanvoerders
- gay
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
- Vebego sponsort curling richting... 29-09-2025
- Jumbo Sports nieuwe partner Tulp... 16-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes