Voetbalwereld steunt Coming Out Day
- Sponsoring
- 11 okt 2019 @ 00:20
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieTelevisieMaatschappijVoetbal
- 11 okt 2019 @ 00:20
- Jeroen Mirck
De Nederlandse voetbalwereld komt vanaf 11 oktober, de internationale Coming Out Dag, met een gezamenlijk statement om LHBTI-acceptatie in het voetbal te bevorderen. Tot 20 oktober vindt de gezamenlijke actie plaats in het Nederlandse clubvoetbal.
Net als de afgelopen twee jaar dragen de aanvoerders in het betaald voetbal speciale regenboogbanden. Dit gebeurt in het speelweekend van 11 en 13 oktober in de Eredivisie Vrouwen en 18 t/m 20 oktober in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en het amateurvoetbal.
Het gezamenlijke statement voor LHBTI-acceptatie in het voetbal is een initiatief van spelersvakbond VVCS en de John Blankenstein Foundation. Dit jaar zijn ook de Eredivisie (ECV), Keuken Kampioen Divisie (CED), Coaches Betaald Voetbal (CBV), de KNVB-scheidsrechters en Fox Sports volledig aangehaakt bij de actie.
Regenboogarmband
De aanvoerders van de clubs in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en Eredivisie Vrouwen dragen tussen 11 en 20 oktober de regenboogarmband. De clubs ondersteunen de boodschap met een gezamenlijk statement op sociale media. Daarnaast dragen coaches, scheidsrechters en Fox Sports-presentatoren een speciaal regenboogspeldje en gebruikt Fox Sports voor de gelegenheid speciale regenboogmicrofoons.
VVCS-voorzitter Evgeniy Levchenko: 'De actie met de aanvoerdersbanden is de afgelopen twee jaar een mooi en krachtig statement geweest. Dit jaar wordt het geluid tegen homofobie nog luider, met de medewerking van coaches, scheidsrechters, clubs en Fox Sports. We laten vanuit iedere hoek zien en horen dat homofobie niet in de voetbalwereld thuishoort.'
Ook amateurvoetbal doen mee
Niet alleen het betaald voetbal, ook de voetbalamateurs en andere sporten doen mee. Als onderdeel van de #AllTogetherChallenge kunnen amateurvoetballers en andere sporters de regenboogband aanvragen via Regenboogband.nl. Vorig jaar is dat maar liefst 10.000 keer gedaan. Ook deze banden worden gedragen in het weekend van 19 en 20 oktober.
Beeld: Pixabay.com (Creative Commons)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- amateurvoetbal
- Eredivisie
- aanvoerders
- ECV
- regenboom
- gay
- LHBTI
- Fox Sports
- armband
- Coming Out Day
- homo's
- VVCS
- voetbal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers