Hardloper in Chiquita-pak breekt wereldrecord
- Sponsoring
- 7 nov 2019 @ 13:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsoringSportMerkenFood
- 7 nov 2019 @ 13:00
- Jeroen Mirck
In de categorie bizarre sponsorships: bananenmerk Chiquita heeft atletiekcoach Melvin Nyairo gesponsord in zijn poging om het Guinness World Record te halen als de snelste halve marathonloper verkleed als fruit. Dat record werd gehaald in Toronto.
De droom van Nyairo paste helemaal bij de missie van Chiquita om te laten zien dat een actieve en gezonde levensstijl erg leuk kan zijn. Chiquita heeft hardlopers en atleten door de jaren heen altijd gesteund. Nadat Melvin de aandacht op zich vestigde door verkleed als een Chiquita banaan de halve marathon te lopen in Californië, besloot Chiquita om Melvin te helpen met een schilderachtig bananenpak, trainingsspullen, gezonde Chiquita bananen en een retourticket naar Toronto.
Op 20 oktober kwam de droom van Melvin uit tijdens de halve marathon van de Scotiabank langs het Ontariomeer in Toronto. Melvin liep een tijd van 1:15:35, bijna vier minuten sneller dan het oude record. Want inderdaad, hij is niet de enige mens op aarde met deze bizarre hobby. Chiquita beloonde hem met een jaar lang gratis bananen. Een koopje voor alle behaalde PR.
Jamie Postell, verkoopdirecteur Noord-Amerika voor Chiquita: ‘Chiquita vindt het altijd leuk om mensen op een ludieke manier te laten zien dat bananen een gezonde snack zijn. En wat is er nu leuker dan een marathon te lopen in een geel Chiquita bananenpak. We vinden het fantastisch dat we Melvin hebben kunnen helpen om zijn droom waar te maken en hopen dat hij zal genieten van onze zalige bananen terwijl hij aan het trainen is voor toekomstige lopen.’
Nyiaro zelf: ‘Tijdens mijn jeugd in Kenia was ik al dol op bananen en bananen geven mij altijd nieuwe energie tijdens het trainen. Het was dan ook een voor de hand liggende keuze om de halve marathon verkleed als banaan te lopen. Het was een eer om een wereldberoemd merk zoals Chiquita te mogen vertegenwoordigen, en het verbeteren van een wereldrecord is een ervaring die me mijn hele leven bij zal blijven.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sport, muziek en cultuur in het Rabo... 15-07-2025
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers