G-STAR Foundation ontvangt leadership award

  • Sponsoring
  • 12 apr 2022 @ 10:02
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De G-Star RAW Denim (GSRD) Foundation heeft de 2022 Lotus Leadership Award ontvangen ‘ter ere van hun bijdrage aan de empowerment van vrouwen en gendergelijkheid in Azië.’

In 2007 richtte G-Star zijn eigen corporate foundation op als onderdeel van een bredere duurzaamheidsstrategie. Naast het verbeteren van de impact op mens en planeet in hun hele toeleveringsketen, investeert de GSRD Foundation naar eigen zeggen in gemeenschappen waar G-Star-producten worden gemaakt zoals in India, Bangladesh, Vietnam en China. Met de GSRD Foundation wil het merk ‘iets teruggeven aan lokale gemeenschappen door middel van educatieve en ondernemers programma's voor jonge volwassenen, meestal jonge vrouwen.’ Om dit op de meest effectieve manier te doen, werkt Stichting GSRD bewust samen met deskundige partners die de lokale behoeften en dilemma's het beste begrijpen.

Deze maand viert de corporate foundation van het denim merk zijn 15-jarige jubileum en wordt tegelijkertijd beloond met de 2022 Lotus Leadership Award.

Een onderscheiding die ze ontvingen vanwege hun 'aanzienlijke bijdrage aan empowerment van vrouwen en bevordering van gendergelijkheid'.

Yung Joo Lockhorn Lamberts, algemeen directeur GSRD Foundation in een reactie: ‘Wij zijn zeer vereerd met het winnen van deze prijs. Als wij onze missie uitleggen, zeggen wij altijd dat wij niet in liefdadigheid geloven, maar in zelfbekrachtiging. Daarom werken wij samen met deskundige partners om educatieve en ondernemers programma’s op te zetten voor deze jonge meisjes en vrouwen. Waardoor de kans van leven significant omhoog gaat.’

Tot op heden heeft de GSRD Foundation deelgenomen aan 99 programma's, die een positieve invloed hebben gehad op het leven van 852.776 jongvolwassenen in de landen waar G-Star-producten worden gemaakt.

Op foto boven links Frouke Bruinsma, bestuurslid Stichting GSRD, midden Yung Joo Lockhorn Lamberts, algemeen directeur GSRD Foundation en rechts Rien van Gendt, adviseur Stichting GSRD

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken