G-STAR Foundation ontvangt leadership award
- Sponsoring
- 12 apr 2022 @ 10:02
- 19929 x gelezen
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 apr 2022 @ 10:02
- 19929 x gelezen
- Sjaak Hoogkamer
De G-Star RAW Denim (GSRD) Foundation heeft de 2022 Lotus Leadership Award ontvangen ‘ter ere van hun bijdrage aan de empowerment van vrouwen en gendergelijkheid in Azië.’
In 2007 richtte G-Star zijn eigen corporate foundation op als onderdeel van een bredere duurzaamheidsstrategie. Naast het verbeteren van de impact op mens en planeet in hun hele toeleveringsketen, investeert de GSRD Foundation naar eigen zeggen in gemeenschappen waar G-Star-producten worden gemaakt zoals in India, Bangladesh, Vietnam en China. Met de GSRD Foundation wil het merk ‘iets teruggeven aan lokale gemeenschappen door middel van educatieve en ondernemers programma's voor jonge volwassenen, meestal jonge vrouwen.’ Om dit op de meest effectieve manier te doen, werkt Stichting GSRD bewust samen met deskundige partners die de lokale behoeften en dilemma's het beste begrijpen.
Deze maand viert de corporate foundation van het denim merk zijn 15-jarige jubileum en wordt tegelijkertijd beloond met de 2022 Lotus Leadership Award.
Een onderscheiding die ze ontvingen vanwege hun 'aanzienlijke bijdrage aan empowerment van vrouwen en bevordering van gendergelijkheid'.
Yung Joo Lockhorn Lamberts, algemeen directeur GSRD Foundation in een reactie: ‘Wij zijn zeer vereerd met het winnen van deze prijs. Als wij onze missie uitleggen, zeggen wij altijd dat wij niet in liefdadigheid geloven, maar in zelfbekrachtiging. Daarom werken wij samen met deskundige partners om educatieve en ondernemers programma’s op te zetten voor deze jonge meisjes en vrouwen. Waardoor de kans van leven significant omhoog gaat.’
Tot op heden heeft de GSRD Foundation deelgenomen aan 99 programma's, die een positieve invloed hebben gehad op het leven van 852.776 jongvolwassenen in de landen waar G-Star-producten worden gemaakt.
Op foto boven links Frouke Bruinsma, bestuurslid Stichting GSRD, midden Yung Joo Lockhorn Lamberts, algemeen directeur GSRD Foundation en rechts Rien van Gendt, adviseur Stichting GSRD
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ziggo Dome en Ziggo verlengen... 07-07-2022
- KNSB laat mediawaarde sponsoring... 07-07-2022
- VriendenLoterij en Het Concertgebouw... 04-07-2022
- Jumbo-Visma en Gorillas fietsen... 01-07-2022
- ING-campagne ' Niemand buitenspel'... 01-07-2022
- Tour de France: Welke merken doen er... 01-07-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference