G-STAR Foundation ontvangt leadership award
- Sponsoring
- 12 apr 2022 @ 10:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 apr 2022 @ 10:02
- Sjaak Hoogkamer
De G-Star RAW Denim (GSRD) Foundation heeft de 2022 Lotus Leadership Award ontvangen ‘ter ere van hun bijdrage aan de empowerment van vrouwen en gendergelijkheid in Azië.’
In 2007 richtte G-Star zijn eigen corporate foundation op als onderdeel van een bredere duurzaamheidsstrategie. Naast het verbeteren van de impact op mens en planeet in hun hele toeleveringsketen, investeert de GSRD Foundation naar eigen zeggen in gemeenschappen waar G-Star-producten worden gemaakt zoals in India, Bangladesh, Vietnam en China. Met de GSRD Foundation wil het merk ‘iets teruggeven aan lokale gemeenschappen door middel van educatieve en ondernemers programma's voor jonge volwassenen, meestal jonge vrouwen.’ Om dit op de meest effectieve manier te doen, werkt Stichting GSRD bewust samen met deskundige partners die de lokale behoeften en dilemma's het beste begrijpen.
Deze maand viert de corporate foundation van het denim merk zijn 15-jarige jubileum en wordt tegelijkertijd beloond met de 2022 Lotus Leadership Award.
Een onderscheiding die ze ontvingen vanwege hun 'aanzienlijke bijdrage aan empowerment van vrouwen en bevordering van gendergelijkheid'.
Yung Joo Lockhorn Lamberts, algemeen directeur GSRD Foundation in een reactie: ‘Wij zijn zeer vereerd met het winnen van deze prijs. Als wij onze missie uitleggen, zeggen wij altijd dat wij niet in liefdadigheid geloven, maar in zelfbekrachtiging. Daarom werken wij samen met deskundige partners om educatieve en ondernemers programma’s op te zetten voor deze jonge meisjes en vrouwen. Waardoor de kans van leven significant omhoog gaat.’
Tot op heden heeft de GSRD Foundation deelgenomen aan 99 programma's, die een positieve invloed hebben gehad op het leven van 852.776 jongvolwassenen in de landen waar G-Star-producten worden gemaakt.
Op foto boven links Frouke Bruinsma, bestuurslid Stichting GSRD, midden Yung Joo Lockhorn Lamberts, algemeen directeur GSRD Foundation en rechts Rien van Gendt, adviseur Stichting GSRD
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jumbo Sports nieuwe partner Tulp... 16-09-2025
- Hera United trapt af met top... 10-09-2025
- Beko nieuwe confidence partner van... 28-08-2025
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes