Rapper Snelle nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles

Rapper Snelle nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles
  • Sponsoring
  • 22 apr 2022 @ 09:35
  • 12107 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Rapper Snelle is de nieuwe hoofdsponsor van Go Ahead Eagles. De partijen zijn een sponsorovereenkomst aangegaan voor één wedstrijd, namelijk die tegen Vitesse op zondag 1 mei 2022. Maar behalve drie punten willen Go Ahead en Snelle ook zoveel mogelijk geld inzamelen voor onderzoek naar de Ziekte van Batten.

Aanleiding voor deze actie is de serie Snelle vs Bas, die de afgelopen weken te zien was op de clubkanalen van Go Ahead Eagles. Hierin namen Snelle en Go Ahead Eagles-aanvoerder Bas Kuipers het tegen elkaar op in verschillende sportieve en muzikale challenges. Eén van de tegenprestaties: hoofdsponsor worden van de club. Hoewel Snelle in de serie aan het kortste eind trok, vonden beide partijen elkaar op veler verzoek toch in deze samenwerking.

Maar met dank aan de shirtsponsoren van Go Ahead Eagles staat het shirt niet alleen in het teken van het hoofdsponsorschap van Snelle. Op de mouw, in de kraag en op de achterkant van het shirt wordt aandacht gevraagd voor Pleun’s Regenboogijsje en Beat Batten. Deze stichtingen zetten zich in voor aandacht voor en onderzoek naar de ziekte van Batten, een stofwisselingsziekte die ook wel aangeduid wordt als kinderdementie.

‘Ik ben natuurlijk onwijs trots op mijn hoofdsponsorschap’, aldus Lars Bos, beter bekend als Snelle. “Maar tijdens de onderhandelingen – zeg ik met een knipoog – zeiden we meteen tegen elkaar: laten we kijken of we het breder kunnen inzetten, door er een belangrijk doel aan te verbinden. Ik ben al een tijdje als ambassadeur betrokken bij Pleun’s Regenboogijsje, dat bovendien zijn oorsprong kent in Deventer. Dus die optelsom was snel gemaakt.’

Rondom de wedstrijd tegen Vitesse worden er verschillende acties georganiseerd om geld op te halen voor onderzoek naar de ziekte van Batten. Zo worden Pleun’s Regenboogijsjes verkocht op het Stadionplein en worden de speciale wedstrijdshirts geveild. ‘Dit is een fantastische actie, die denk ik veel zegt over Lars als mens en Go Ahead Eagles als club’, zegt Koos Janssen, vader van Pleun. ‘Heel mooi hoe we nu vanuit de serie op deze manier onze krachten kunnen bundelen. Op naar een mooi resultaat op 1 mei, op beide fronten!’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken