Vodafone zet in op 'Real models' tijdens Pride Utrecht

Vodafone zet in op 'Real models' tijdens Pride Utrecht
  • Sponsoring
  • 31 mei 2022 @ 11:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Tijdens de Utrecht Canal Pride op 4 juni 2022 toont hoofdsponsor Vodafone de actie ‘Real Models'. Het doel is om jongeren binnen de LHBTIQ+-community realistische rolmodellen te laten zien. De eerste ‘real models’ zijn onderdeel van het Queers Connected medewerkersnetwerk van VodafoneZiggo.

Rolmodellen kunnen een positieve en inspirerende invloed hebben op ieders ontwikkeling. Bij LHBTIQ+ jongeren zijn rolmodellen waarmee ze zich kunnen identificeren in de eigen omgeving vaak beperkter. Een merendeel van LHBTIQ+ jongeren haalt zijn rolmodel uit de media. Een brede en herkenbare representatie in de media die niet gestoeld is op stereotypes is daarom van belang.

Realistische rolmodellen
Vodafone laat tijdens de Utrecht Canal Pride echte en diverse gezichten van de community realtime zien. Bezoekers van de Utrecht Canal Pride kunnen hun eigen campagneposter maken in de twee daarvoor ontworpen fotohokjes op Centraal Station en in de Utrechtse binnenstad. De campagneposters zijn zichtbaar via digitale schermen in de stad en in de Vodafone-winkels in Utrecht. Hiermee worden zij onderdeel van de actie ‘Role Real Models’.

Eigen medewerkers als rolmodel
De eerste ‘real models’ voor deze campagne zijn onderdeel van het medewerkersnetwerk ‘Queers Connected’ van VodafoneZiggo. ‘Met Queers Connected creëren we een veilige werkomgeving voor LHBTIQ+ collega’s. Allereerst door ons bij elkaar te brengen en daarnaast door het organiseren van events en workshops. Het is waardevol dat wij, als queer community, de middelen en steun krijgen vanuit VodafoneZiggo om bijvoorbeeld deze campagne samen neer te zetten. Wij weten maar al te goed hoe bevrijdend het voelt om jezelf te kunnen zijn en hoe belangrijk het is om anderen in de community te inspireren’, aldus Steven Kroon, voorzitter van het Queers Connected netwerk.

De campagne loopt van 30 mei tot en met 5 juni via digitale schermen in Utrecht en narrowcasting in de winkels van de telecomprovider.

Foto: Medewerkers van Queers Connected. Van links naar rechts: Ronnie, Ramona, Linda en Bjorn.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken