Ajax en Sandals vieren één jaar samenwerking in Future Goals

Ajax en Sandals vieren één jaar samenwerking in Future Goals
  • Sponsoring
  • 7 jun 2023 @ 15:04
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Future Goals, het partnerschapsprogramma tussen Sandals Resorts International en Ajax, waarbij visnetten uit de oceaan en gerecycled plastic afval worden omgezet in voetbaldoelen voor kinderen op Curaçao, bestaat één jaar. Sinds de lancering zijn 40 voetbaldoelen gecreëerd.

Na de opening van Sandals Royal Curaçao vorig jaar werd het partnerschap met Ajax opgericht om de kansen voor Caribische kinderen te vergroten door de kracht van jeugdsport. Het doel van Sandals Resorts is om via Sandals Foundation terug te geven aan de gemeenschappen waar zij actief zijn. In samenwerking met Limpi, een innovatief lokaal plastic recyclingbedrijf op Curaçao, heeft Future Goals sinds de lancering vorig jaar 40 voetbaldoelen gecreëerd, elk gemaakt van gerecyclede plastic flessen en doppen. Meer dan 600.000 van deze flessen en doppen zijn verzameld via recyclinginspanningen van bewoners en met opruimacties op stranden. Daarnaast zijn er 160 vierkante meter 'spookvisnetten' - netten die in de oceaan zijn verloren of achtergelaten - uit de Caribische Zee gehaald en gebruikt om de doelen te maken. Er bleef genoeg materiaal over om 300 ballennetten die worden geleverd door partner Adidas. In totaal werden ruim 750 schoolkinderen en studenten op Curaçao bij het Future Goals-programma betrokken.

‘We zijn ongelooflijk trots op deze samenwerking met Ajax vanwege hun inzet voor Future Goals, die een enorm verschil heeft gemaakt in het leven van Caribische kinderen’, aldus Heidi Clarke, uitvoerend bestuurder van de Sandals Foundation. ‘Gedurende dit fantastische eerste jaar hebben we gezien dat de liefde van jonge mensen voor het voetbalspel hen aanzet om belangrijke levensvaardigheden te leren, zoals samenwerking, doelen stellen en veerkracht tonen, terwijl ze worden aangemoedigd om voorzichtig met het milieu om te springen. We zijn dankbaar voor alles wat ze hebben bereikt en kijken uit naar een nog betere toekomst en de mogelijkheid om het Future Goals-programma uit te breiden.’

De festiviteiten rondom het eenjarig bestaan werden op 1 juni afgetrapt toen legendarische Ajax-spelers, waaronder Ronald de Boer, Richard Witschge, Rob Witschge, Ricardo van Rhijn, Henk Timmer, Jari Litmanen en Nordin Wooter, samen met Sandals Resorts International CEO Gebhard Rainer en andere Sandals-teamleden in Sandals Royal Curaçao het jaar herdachten.

Op 3 juni 2023 zijn kinderen die deelnemen aan Future Goals uitgenodigd om deel te nemen aan het Legends Football Tournament, het jaarlijkse evenement gesponsord door The Curaçao Tourist Board. Bekende oud-spelers van Ajax, Brazilië, Colombia en Curaçao komen samen voor een vriendschappelijk toernooi. Tijdens de halftime show van de finale zullen lokale kinderen deelnemen aan een crossbar challenge met de gerecyclede doelen van het Future Goals-programma.

Op 20 juni organiseert Future Goals zijn eerste "Trophy Event" voor deelnemers aan het programma in het SDK-stadion in Willemstad. Bijna 700 kinderen worden verwacht op het evenement, waar ze kunnen strijden om verdiende gerecyclede plastic munten door middel van verschillende "sportstations"-activiteiten. Deze activiteiten weerspiegelen de kernprincipes van het Future Goals-programma en zijn gebaseerd op de waarden van Ajax op het veld, waaronder samenwerking, respect, discipline en plezier.

Kinderen krijgen ook de kans om extra punten voor hun teams te verdienen door het succes van hun recentelijk afgeronde Plastic Challenge te demonstreren. Dit is een essentieel onderdeel van het duurzaamheidscurriculum van Future Goals, waarin kinderen leren hoe ze plastic afval kunnen hergebruiken en hoe ze invloed kunnen uitoefenen op hun leeftijdsgenoten en de gemeenschap. Alle kinderen verdienen ook een gerecyclede plastic medaille en de school met de meeste munten neemt een indrukwekkende trofee van gerecycled plastic mee naar huis.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken