Holland America Line evenement partner ISU
- Sponsoring
- 2 nov 2023 @ 08:11
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 nov 2023 @ 08:11
- Michiel van Zaane
Holland America Line gaat in zee met de internationale Schaatsbond en wordt Official Event Partner van de International Skating Union (ISU).
Voortbouwend op de Nederlandse successen in deze sport, waaronder 12 schaatsmedailles op de Olympische Spelen van 2022 in Peking, is Holland America Line in aanloop naar de Olympische Spelen van 2026 zichtbaar tijdens zowel nationale als internationale wedstrijden.
Holland America Line zal zichtbaar zijn tijdens de komende ISU World Cup of Speed Skating die plaatsvinden in Nederland, Japan, China, Noorwegen, Polen, de VS en Canada. De scheepvaartmaatschappij is ook zichtbaar tijdens de Europese en Wereldkampioenschappen schaatsen.
‘Schaatsen is een van de meest bekeken wintersporten in Nederland en daarbuiten, met alleen al meer dan 4 miljoen Nederlandse fans. We zijn er trots op dat we event partner zijn van de ISU en schaatsers uit alle landen kunnen aanmoedigen’ zegt Nico Bleichrodt, vicepresident of International Sales van Holland America Line. ‘Schaatsliefhebbers zijn gepassioneerd over de sport net zoals onze gasten gepassioneerd zijn over cruisen. We brengen deze twee gemeenschappen samen en zijn blij om met dit partnership de ISU te kunnen ondersteunen.’
Fanbase
De ISU schaatssponsoring stelt de cruisemaatschappij in staat om een grote fanbase te bereiken tijdens verschillende schaatsevenementen. De meerjarige overeenkomst zorgt ervoor dat Holland America Line met branding aanwezig is op televisie en langs de ijsbaan, maar ook op social media, met digitale campagnes, in evenementenmateriaal en bij activiteiten op locatie.
Koen Hermens, managing partner bij House of Sports: ‘De International Skating Union en House of Sports verwelkomen Holland America Line als officiële ISU Event Partner. Schaatsen is een Olympische wintersport met een sterk track record op het gebied van advertentiewaarde. Schaatsen is zeer effectief als het gaat om exposure en naamsbekendheid. Krachtige prestaties op het ijs, wereldwijde tv-coverage en digitale betrokkenheid via het groeiende ecosysteem van sociale media, het heeft alle ingrediënten in zich om waardevolle zichtbaarheid te genereren in exclusieve merk partnerschappen.’
Naast het ISU Event Partnership in het langebaanschaatsen is Holland America Line ook event partner geworden van de KNSB langebaanschaats evenementen: het World Cup Kwalificatie Toernooi, het Daikin NK Afstanden en het Daikin NK Allround & Sprint.
Foto: Nico Bleichrodt (links) en Koen Hermens.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Holland America Line
- wereldkampioenschap
- europees kampioenschap
- schaatsen
- Union
- cruise
- International Skating
- wintersport
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Audi en Revolut presenteren F1-team15-12-2025
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

