[De zomer van] Coen Bood: 'Duct-tape oplossingen verbeteren'

[De zomer van] Coen Bood: 'Duct-tape oplossingen verbeteren'
  • Algemeen
  • 29 jul 2022 @ 07:55
  • 11495 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Na een hectische periode is het tijd voor ontspanning voor Coen Bood, Marketing Manager bij Expert. Het liefst op of aan het water en de natuur. Dat kan prima in Nederland, wat hem betreft. Daarna begint de tweede ronde met onder meer de Back to School periode, het jaarlijkse Korting Festival en Black Friday.

Waar ging de reis naartoe deze zomer en waarom?
‘Wij houden het lekker dicht bij huis dit jaar. In mei is namelijk onze jongste dochter geboren. En voor een groot gezin met jonge kinderen valt er in Nederland al meer dan genoeg avontuur te beleven. Voor ons dus geen files of lange rijen. Wel zo ontspannen!’

‘Die ontspanning zoek ik het liefst op/aan het water óf lekker in de natuur. Dit jaar wordt het dat laatste; we brengen een groot deel van onze vakantie door in een huisje op de Hoge Veluwe, samen met familie. Zo zijn we er toch even helemaal uit en hebben we de tijd voor elkaar. Het is een hectische periode geweest, niet alleen voor mij. Deze vakantie is hét moment om allemaal even bij te komen, elkaar de aandacht te geven en ook mezelf weer op te laden voor de tweede ronde.’

Hoe is het eerste halfjaar verlopen?
‘Voorspoedig! Time flies when you’re having fun.’

‘Afgelopen jaren zijn we met Expert echt enorm gegroeid, en ten tijde van Covid ging het helemaal hard. We wisten met onze aanpak als geen ander te profiteren van de toegenomen vraag naar elektronica. Dit eerste halfjaar stond daarom enerzijds in het teken van het vasthouden van dat nieuw verworven marktaandeel. Anderzijds zijn we als organisatie ook druk aan de slag gegaan om de ontstane groeipijnen te verhelpen en de tijdelijke ‘duct tape-oplossingen’ duurzaam te verbeteren.’

‘We hebben ook de ambitie om nog verder te groeien en de concurrentie in onze markt verder aan te gaan. Een serieuze uitdaging, zeker met de ophanden zijnde recessie. Op het gebied van activatie werken we al op hoog niveau, zowel on- als offline. Qua branding willen we die slag nu ook gaan maken. Daarom hebben we vlak voor mijn vakantie een video-oproep gedeeld aan alle creatieve bureaus van Nederland dat we op zoek zijn naar nieuwe partners in crime.’

Hoe stil is het op de zaak, of valt het mee?
‘Dat valt eigenlijk wel mee. Het is weliswaar van origine een iets rustigere periode in retail-land maar wij zijn met onze afdeling natuurlijk al druk aan de slag met alle activiteiten voor Q3 en Q4, waaronder die voor de Back to School periode, ons jaarlijkse Korting Festival en Black Friday.‘

‘Het is voor onze afdeling ook van belang dat alles gewoon blijft draaien en we goed beschikbaar zijn voor onze winkels. Daarom wisselen we elkaar tijdens vakanties goed af en is het op de zaak zeker nooit een moment saai.’

Wat zit er allemaal in het vat voor het 2e halfjaar?
‘De komende maanden gaan we uiteraard weer vlammen met effectieve activatie-campagnes tijdens dé grote retail-momenten van het jaar. Daarnaast gaan we na de vakantie gauw verder met onze zoektocht naar een creatief bureau. Zodra we de perfecte match gevonden hebben zullen we direct samen aan de slag gaan om Nederland nog verder Expert-Oranje te kleuren!’

Wat is het laatste harde nieuws?
‘We zijn onlangs een samenwerking gestart met Team5pm voor YouTube. Verder verwachten wij eind september dus meer nieuws te kunnen melden over andere samenwerkingen. Benieuwd? Hou dan zeker LinkedIn of MarketingTribune in de gaten!’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken