Topmanagers Jaarbeurs VNU gaan zelf verder met Jelba

Topmanagers Jaarbeurs VNU gaan zelf verder met  Jelba
  • B2b
  • 5 jun 2015 @ 07:38
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • NieuwkomersLeads

Begin mei zijn Arwen Obermeyer (38) en Bart Strijker (35) opgestapt bij VNU Jaarbeurs. Obermeyer was director operations en Strijker directeur digitaal. Respectievelijk werkten ze 13 en 10 jaar bij de Utrechtse onderneming. Obermeyer: ‘Het werd hoog tijd – na een overigens prima carrière - dat we onze droom gingen waarmaken.’ Die droom is Jelba. Het bedrijf met een disruptieve aanpak dat bedrijven helpt om te groeien door slim en anders te werken. We vroegen Obermeyer om uitleg!

Wat bedoel je met een disruptieve aanpak?
‘Elk bedrijf groot of klein moet toegang hebben tot de beste experts en technologie van de nieuwe wereld. Wij brengen dit in bij een B2B bedrijf en laten ons afrekenen op de groei van onze klanten en niet op de inzet van onze uren. Als je echt denkt – en dat doen wij - dat je toegevoegde waarde kan leveren, waarom laat je klanten dan niet afrekenen op basis van de resultaten. De groei dus! Dat is nieuw in de advieswereld.’

Geen dikke rapporten met adviezen dus?
‘Nee, wij investeren mee -met mensen, middelen en ons netwerk - in bedrijven die klaar zijn voor de volgende groeifase. De kracht van onze werkwijze is dat bedrijven niet actief hoeven te verkopen, maar dat wij zorgen dat hun product gekocht wordt. Het is zeker geen duur rapport bomvol adviezen, die vervolgens niet worden uitgevoerd. Wij brengen echte omzet en klanten. En laten ons dus afrekenen op de internet methodiek, cost per sale, CPS in de fysieke wereld. Ons doel is ook om langdurige relaties met onze klanten aan te gaan.’

Welke ‘klanten’ denken jullie aan te trekken?
‘Onze (potentiële) klanten zijn b2b- gedreven en werken met plezier aan hun product. Zij weten dat het bedrijf sneller kan groeien als ze gebruik maken van de nieuwste technologieën op het gebied van sales en marketing. Alleen de digitale wereld verandert zo snel dat het een dagtaak is om dit te volgen. Laat staan te implementeren. Traditionele marketing-, sales- en PR-afdelingen bestaan op termijn niet meer. Die taken worden overgenomen enerzijds door technologie, bezoekers en anderzijds door andere vormen van samenwerking. Flexibilisering zet zich door en dit heeft impact op de structuur van bedrijven. Daarnaast investeren wij bedrijven door slim en anders met inzet van technologie structureel business te realiseren.’

Hebben jullie al die kennis in huis?
‘Ja, we zitten hier samen in ‘De Vrije Wolf’ , de oude gevangenis in Utrecht die is omgebouwd tot een inspirerend kantoor voor start-ups. Verder is Jelba omringd door een netwerk van top-experts op verschillende b2b vakgebieden, die we altijd kunnen inschakelen. De nieuwe wereld vraagt om excellente producten en slimme manieren om dit te verkopen.’

Jullie zijn net gestart. Hebben bedrijven Jelba al gevonden?
‘Ja. Onze klanten en participaties variëren van betonfabrieken tot bedrijven in de designwereld. Een breed scala, maar allemaal met een sterk product, bevlogen directie en de wil om te groeien.’

Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken