InSites Consulting neemt Space Doctors over
- B2b
- 23 dec 2021 @ 09:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingOvername
- 23 dec 2021 @ 09:43
- Nanny Kuilboer
Om aan de toenemende vraag naar culturele inzichten en semiotiek te voldoen, kondigt InSites Consulting de overname aan van Space Doctors, een brandconsultancybureau gespecialiseerd in culturele inzichten.
Vlnr Kristof De Wulf, Niels Schillewaert en Fiona McNae.
Kristof De Wulf, medeoprichter en CEO van InSites Consulting: ‘Door onze krachten te bundelen, bieden we straks diensten aan op het gebied van strategische merk- en bedrijfstransformatie, versterkt door het huidige Culture + Trends-aanbod van InSites Consulting.’
Space Doctors: intern team van professionals gecombineerd met een netwerk van experts
Space Doctors werd in 2001 opgericht door Fiona McNae en wordt wereldwijd gezien als dé expert in het leveren van strategisch, cultureel en semiotisch inzicht voor merken. Het bureau bestaat uit een intern team van professionals gevestigd in Brighton, Londen en Singapore gecombineerd met een internationaal netwerk van onder meer semiotics-experts, antropologen, etnografen en ontwerpers. Space Doctors combineert het team met de gepatenteerde Collaborative Intelligence-aanpak, waarin gebruik wordt gemaakt van social en text analytics om de culturele impact voor merken te monitoren. Hiermee ondersteunt Space Doctors merken en organisaties zoals Microsoft, P&G, PepsiCo, Reckitt, VF en Viacom in het bouwen aan een betekenisvolle toekomst.
InSites Consulting: ‘We richten ons nu naast inzichten in markt en consument ook op strategische merktransformatie’
De Wulf: ‘Met deze nieuwste overname in de buy and build-strategie van InSites Consulting, zetten we een grote stap in het uitbreiden van onze dienstverlening en richten we ons naast inzichten in markt en consument ook op strategische merktransformatie. De omgeving van onze klanten wereldwijd verandert steeds sneller en daarom is het nu vanuit strategisch oogpunt belangrijker dan ooit om voor het merk op deze wijzigingen te anticiperen. Natuurlijk heeft de pandemie alles op zijn kop gezet, maar de strategische agenda van internationale merken wordt ook bepaald door onderwerpen zoals veranderende verwachtingen, nieuwe generaties consumenten of de dringende behoefte om te verduurzamen. Nu Space Doctors zich bij ons aansluit, staan we nog sterker om deze internationale merken te ondersteunen bij het realiseren van een duurzamere toekomst.’
Kristof De Wulf: ‘Het Culture + Trends-team vult de aanpak van Space Doctors goed aan’
Culture + Trends - oorspronkelijk ontwikkeld door Join the Dots en in juli 2019 overgenomen door InSites Consulting - is gebaseerd op een Human Drivers-model, een kader verankerd in de positieve psychologie. De Wulf: ‘Het bekroonde Culture + Trends-team vult de aanpak van Space Doctors zeer goed aan, omdat het inhouse trendanalyse combineert met een uniek netwerk van leading-edge consumers - Illumes - en inzichten bovendien baseert op semiotiek en sociale intelligentie.’
‘Eén internationaal team van experts, met daarin strategen, specialisten in cultureel inzicht, designexperts en marketingwetenschappers’
Na de overname van Space Doctors zal InSites Consulting één internationaal team van experts creëren, met daarin strategen, specialisten in cultureel inzicht, designexperts en marketingwetenschappers. De Wulf: ‘Het nieuwe team gaat de client service teams van InSites Consulting ondersteunen - momenteel actief in vijf regio's met achttien kantoren - en een grotere verscheidenheid aan oplossingen bieden. Op deze manier wordt het samengevoegde klantenbestand ondersteund in het bouwen aan een duurzame toekomst voor merken.’
Fiona McNae: ‘Een positieve bijdrage leveren aan alle klantenteams van InSites Consulting wereldwijd’
Fiona McNae, medeoprichtster en CEO van Space Doctors: ‘Het is een fantastische kans om samen met InSites Consulting een nieuw internationaal strategisch merktransformatieconsultancybureau te vormen. Onze unieke combinatie van expertise in cultureel en semiotisch inzicht, brand consultancy en creatieve strategie zal een positieve bijdrage leveren aan alle klantenteams van InSites Consulting wereldwijd. We gaan een interessante synergie creëren tussen onze methodes en die van het getalenteerde Culture + Trends-team en zijn Illume Netwerk van cultureel creatieve consumenten. Sociaal en milieuverantwoord ondernemen blijft centraal staan in deze samenwerking. Wij verheugen ons op dit nieuwe avontuur om een duurzame, betekenisvolle en daadkrachtige toekomst voor merken te bouwen.’
‘“Insights”-afdelingen moeten het voortouw nemen als het aankomt op bedrijfsstrategie, innovatie, merk(her)positionering en zelfs toekomstverkenning’
Niels Schillewaert, Head of Solutions bij InSites Consulting: ‘Als bedrijven echt consumentgericht willen zijn, dan hebben zij grondige kennis nodig van menselijk gedrag, betekenis en culturen. Het combineren van de belangrijkste onderzoeksmethodes van InSites Consulting met de methodes en modellen van Space Doctors biedt mogelijkheden voor het combineren van “inzicht”, “strategie” en “creativiteit”. We weten allemaal dat “insights”-afdelingen het voortouw moeten nemen als het aankomt op bedrijfsstrategie, innovatie, merk(her)positionering en zelfs toekomstverkenning om zo relevant te blijven. De uitstekende vaardigheden van Space Doctors stellen ons in staat om hierop in te spelen.’
B-corp
Space Doctors is het eerste B-corp certified bedrijf dat zich aansluit bij InSites Consulting en moet daarmee de eerste stap markeren van het bedrijf om sociaal en milieuverantwoord progressief denken centraal te zetten in de bedrijfsvoering. Space Doctors blijft vooralsnog functioneren onder de merknaam Space Doctors (part of InSites Consulting), en vertegenwoordigt het nieuwe 'transformatie'-expertisecentrum van het bedrijf.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing