De marketingtransfers van deze week

De marketingtransfers van deze week
  • B2b
  • 16 feb 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Ook deze week zijn verschillende marketeers, PR-personen en andere creatievelingen weer een nieuwe uitdaging aangegaan en hebben een transfer naar hun volgende levenslange werkgever of functie gemaakt. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Bij Roularta Media Nederland draait de afdeling HR overuren. Drie nieuwe hoofdredacteuren maken per 1 maart hun opwachting bij de uitgever van merken zoals EW, Plus Magazine en Happinez. Dat is om, volgens het persbericht, 'meer samenhang te creëren en clusters nog sterker te maken.' Dat u het maar weet.

Alida Dijk, momenteel hoofdredacteur van Zin en Vorsten, gaat de titels Happinez en Yoga by Happinez aansturen. Daarnaast blijft Dijk hoofdredacteur van Zin. Bij Happinez volgt ze Eveline Helmink op, die met de verkoop van Happinez aan RMN het persoonlijke besluit heeft genomen om na 14 jaar Happinez een nieuwe weg in te slaan. Zij vertrekt per 1 mei 2024.

Anneliese Bergman, nu nog (a.i.) hoofdredacteur van Psychologie Magazine en Coachfinder, is vanaf 1 maart de nieuwe hoofdredacteur van Plus Magazine (inclusief Plus Gezond, Plus Lekker en Plus Puzzels) en Gezondheidsnet.nl. Erik Bogaards wordt benoemd tot adjunct hoofdredacteur van Plus. Naast het Plus-portfolio neemt Bergman ook de redactieleiding van Vorsten over van Alida Dijk.

Irene Smit, nu hoofdredacteur van de eveneens onlangs geacquireerde titel Flow, wordt vanaf 1 maart ook hoofdredacteur van Psychologie Magazine en Coachfinder.


V.l.n.r. Alida Dijk, Anneliese Bergman en Irene Smit.

Suzanne van der Cammen is per 1 februari aangesteld als Chief Marketing Officer bij Maandag en is daarmee onderdeel van de C-suite van Maandag. Van der Cammen heeft eerder gewerkt als marketingdirecteur bij vacatureplatform Indeed en verschillende uitzendorganisaties, waaronder Randstad Nederland en YoungCapital. Het zeer beknopte persbericht (dank u!) bevatte helaas geen foto.

Regisseur Arjen Schotel sluit aan bij Hazazah. Voordat hij ging regisseren, werkte Arjen Schotel als promo-maker en leerde hij in concepten denken. Sinds 2020 is hij fulltime regisseur. Als commercialregisseur won hij in 2022 een Lamp voor ‘A letter to Brabant’, in opdracht van het Van Gogh Museum en multinational ASML.


Arjen Schotel.

Team5pm trekt Guido Kloek, oprichter van Big Shots(acq.) en voormalig partner bij Makerstreet, aan als Commercial Director South Africa. Met 18 jaar ondernemerservaring brengt Kloek expertise en ervaring mee binnen het domein van digital en reclame content productie. Vanuit Kaapstad richt hij zich op de groei van de internationale en lokale activiteiten van de data-driven video agency.


Guido Kloek.

Per 1 april 2024 treedt Isabelle Dacz toe als Group CEO van Publicis Groupe Nederland. Zij volgt Jacco ter Schegget op. In haar nieuwe rol geeft Dacz leiding aan de gehele organisatie, inclusief de media-, PR/Influence- en datacapaciteiten onder leiding van Marc Verschoor en de social content- en productieactiviteiten onder het Boomerang-merk, geleid door Bo The. Dacz zal ook samenwerken met Le Pubin Amsterdam. Dacz heeft ruime ervaring opegdaan en is ook lid geweest van diverse jury's, waaronder Cannes Lions en de Effies.


Isabelle Dacz.

This Page Amsterdam en Das Banner verwelkomen (met enthousiasme volgens het persbericht) Twannie de Ridder - Huipen als de nieuwe Managing Director van het reclamebureau en het banner productiebedrijf. Met heer aanstelling kijkt het bureau vooruit naar 'een nieuw tijdperk van groei en innovatie'. MarketingTribune kijkt uiteraard mee.


Twannie de Ridder - Huipen.

Mooi the agency, het full- service communicatiebureau gespecialiseerd in PR, Social Media, Influencer Marketing en Events voor lifestyle, fashion, beauty & health merken (da's een mondvol!) heeft Youssra Benaya benoemd tot Agency Director. Met ingang van 2024 is Benaya verantwoordelijk voor het aansturen van 4 teams, bestaande uit in totaal 15 getalenteerde (waarom zou je ze anders aannemen?) professionals.


Youssra Benaya.

Sander Heijne (met zonder foto) wordt per 1 april 2024 de nieuwe hoofdredacteur van Vrij Nederland. De onderzoeksjournalist volgt Ward Wijndelts op, die besloten heeft zijn functie neer te leggen. Vrij Nederland staat tevens op het punt om als zelfstandige entiteit verder te gaan. In nauwe samenwerking met Pakhuis de Zwijger bouwt Vrij Nederland aan een onafhankelijk mediahuis dat zichzelf ten doel stelt te waken over de grenzen van de vrije samenleving. MarketingTribune wenst ze daar veel succes mee.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken