Anti-campagnes tegen Poetin nemen toe
- Bureaus
- 4 feb 2014 @ 10:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsPolitiek
- 4 feb 2014 @ 10:17
- Jeroen Mirck
Met de Olympische Winterspelen in Sotsji op het punt van beginnen, neemt ook de druk van mensenrechtenorganisaties toe op het regime van gastheer Vladimir Poetin. De organisatie All Out vraagt specifiek aandacht voor homorechten, Amnesty International bepleit aandacht voor alle mensenrechten die nog altijd in Rusland worden geschonden.
Amnesty gebruikt momenteel het middel van ironie om haar boodschap over het voetlicht te krigen. Zo roept de mensenrechtenorganisatie deze week in een nieuwe commercial van BVH iedereen dringend op om Poetins feestje niet te verstoren. ‘Dus gelieve tijdens de Olympische Winterspelen in Sochi niet te discussiëren over de vrijheid van meningsuiting, homorechten, onafhankelijke rechtspraak, milieuactivisme of persvrijheid.’
Bedenkers van de campagne zijn Maarten Bakker en Peter van Zijp, creatieven bij BVH in Rotterdam. Designer/editor is Maarten van Muijen. De tv-commercial zal eind deze week ook te zien zijn rondom de openingsceremonie.
All Out doet niet zozeer aan tv-reclame, maar activeert haar achterban vooral via social media. Via de eigen website wordt onder meer een video gedeeld met de hashtag #LoveAlwaysWins.
Over video’s gesproken: ook Brand New Telly maakte een als viral bedoeld nep-nieuwsfilmpje waarin Poetin het kunstschaatsen verbiedt danwel aanprijst. Voor welke klant, vroeg MarketingTribune aan creatief directeur Wouter van der Pauw. 'Deze video is niet specifiek voor een klant. We hebben voor onszelf bepaald dat we in 2014 wat meer de vrijheid willen hebben om af en toe ook gewoon zelf content te maken. Dit is iets dat we gewoon graag wilden maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- homorechten
- Winterspelen
- Amnesty International
- mensenrechten
- BVH
- Sotsji
- campagnes
- Vladimir Poetin
- Olympische Spelen
- Brand New Telly
- All Out
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes