Het Verdwenen Merk (4): Jan Dijkgraaf over Freeler
- Bureaus
- 6 sep 2016 @ 14:33
- Link
-
Richard Otto
Founder
Tens Media - DigitaalCommercialsMerkenMedia
- 6 sep 2016 @ 14:33
- Richard Otto
In een serie over Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon (auteurs van het gelijknamige boek) een groot aantal reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: columnist Jan Dijkgraaf over Freeler.
Jan Dijkgraaf, onder meer columnist voor Metro: ‘Eén keer in mijn leven ontving ik een afkoopsom: bij Freeler. Ik schreef er een column onder het pseudoniem Willem Boer en toen verdwenen de columns. Topmerk!’
Over Freeler
Internetaanbieder Freeler ontstond in 1999 op initiatief van de ING Bank, Nationale-Nederlanden en de Postbank. Het merk werd bekend vanwege het aanbod van ‘gratis’ internet, hetgeen echter geen winstgevende onderneming bleek. Veel klanten gebruikten bijvoorbeeld wel hun gratis Freeler-mailaccount, maar belden niet in via Freeler. Het was voor Freeler dan ook de reden om toch maar € 1,45 in de maand te gaan vragen aan nieuwe abonnees. Hiermee kon het naar eigen zeggen 'in ieder geval uit de kosten komen'. Het publiek had hier geen boodschap aan en haakte massaal af.
In 2005 is het merk overgenomen door KPN dat de dienst voortzette onder het eigen Het Net. Ook het merk Het Net had niet het eeuwige leven. In 2009 werd de internetdienst opgeheven en ondergebracht bij KPN Internet.
Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.
Lees ook:
-
Richard Otto
- Werkt bij: Tens Media
- Functie: Founder
- Website:http://www.tensmedia.nl
- Profiel »
- Verdwenen Merken
- Jan Dijkgraaf
- boek
- Robbert van Loon
- internet
- merk
- provider
- Richard Otto
- Freeler
- commercial
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

