Het Verdwenen Merk (4): Jan Dijkgraaf over Freeler
- Bureaus
- 6 sep 2016 @ 14:33
- Link
-
Richard Otto
Founder
Tens Media - DigitaalCommercialsMerkenMedia
- 6 sep 2016 @ 14:33
- Richard Otto
In een serie over Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon (auteurs van het gelijknamige boek) een groot aantal reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: columnist Jan Dijkgraaf over Freeler.
Jan Dijkgraaf, onder meer columnist voor Metro: ‘Eén keer in mijn leven ontving ik een afkoopsom: bij Freeler. Ik schreef er een column onder het pseudoniem Willem Boer en toen verdwenen de columns. Topmerk!’
Over Freeler
Internetaanbieder Freeler ontstond in 1999 op initiatief van de ING Bank, Nationale-Nederlanden en de Postbank. Het merk werd bekend vanwege het aanbod van ‘gratis’ internet, hetgeen echter geen winstgevende onderneming bleek. Veel klanten gebruikten bijvoorbeeld wel hun gratis Freeler-mailaccount, maar belden niet in via Freeler. Het was voor Freeler dan ook de reden om toch maar € 1,45 in de maand te gaan vragen aan nieuwe abonnees. Hiermee kon het naar eigen zeggen 'in ieder geval uit de kosten komen'. Het publiek had hier geen boodschap aan en haakte massaal af.
In 2005 is het merk overgenomen door KPN dat de dienst voortzette onder het eigen Het Net. Ook het merk Het Net had niet het eeuwige leven. In 2009 werd de internetdienst opgeheven en ondergebracht bij KPN Internet.
Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.
Lees ook:
-
Richard Otto
- Werkt bij: Tens Media
- Functie: Founder
- Website:http://www.tensmedia.nl
- Profiel »
- reclame
- commercial
- provider
- Jan Dijkgraaf
- boek
- merk
- Freeler
- Verdwenen Merken
- Richard Otto
- internet
- Robbert van Loon
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
Laatste Nieuws
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

