MediaMonks en DDB grote winnaars bij SpinAwards

MediaMonks en DDB grote winnaars bij SpinAwards
  • Bureaus
  • 26 apr 2018 @ 00:57
  • 32724 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalAwardInteractieCreatie

De SpinAwards waren dit jaar een spetterend feest in Escape met in totaal maar liefst 43 winnaars. De 20th Edition Grand SpinAward werd toegekend aan MediaMonks. Het bureau met de meeste prijzen was echter DDB & Tribal Amsterdam.

De Escape in Amsterdam was het toneel van de SpinAwards Night 2018. Een recordaantal van 750 opdrachtgevers, creatieve bureaus en andere talentvolle digitale makers waren getuige van de uitreiking van de awards. Op het feest waren dit jaar meer dan 1.500 gasten aanwezig.

Toekomstbestendige SpinAwards

De 20e editie van de SpinAwards is niet alleen uniek als jubileum. Het bestuur opende de avond met de aankondiging dat zij hun taken zullen overdragen aan een nieuw bestuur. Hennie van Velzen, Huib Maaskant en Stephan Fellinger geven de SpinAwards door aan een nieuwe generatie. Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: “We hebben de afgelopen jaren gewerkt aan een toekomstbestendige SpinAwards en zijn van mening dat nieuwe professionals dat verder moeten uitwerken. Er wordt momenteel een nieuw bestuur geformeerd”.

Creative director van Active Collective, Raymond Martens, verbaasde iedereen door met zijn allereerste SpinAwards ring zijn vriendin ten huwelijk te vragen. Active Collective viel met het project ‘Project PICTURE Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach’ tweemaal in de prijzen.

Kalvijn wint Digital Celebrity award

Jacqueline Vizee, juryvoorzitter van de categorie Digital Celebrity: 'Kelvin is al jaren bezig met YouTube en pusht zichzelf dagelijks om beter werk te maken. Hij is al jaren bezig met het creëren van nieuwe formats en hij wordt gezien als de John de Mol van de nieuwe generatie. Een voorbeeld voor deze industrie én een meer dan terechte winnaar van de Digital Celebrity Award.'

De 2018 editie telde twee nieuwe categorieën: AR&VR en Artificial intelligence. De AR&VR cases werden bekroond met drie SpinAwards. In de categorie ‘Artificial intelligence’ was KLM BB de grote winnaar. De jury zei hierover: ‘Dit project staat voor een gedachtegoed waarin AI het merk en de consument op een waardevolle manier dichter bij elkaar brengt’.

Voor het eerst in de historie van de SpinAwards zijn er in één categorie drie gouden SpinAwards uitgereikt. Digital Service Idea telde dit jaar zoveel pareltjes dat de jury de beste drie cases heeft beloond met een gouden SpinAward.

Grand SpinAward: MediaMonks

De Grand SpinAward wordt elk jaar uitgereikt aan de partij die het meeste voor het ‘digitale denken’ heeft betekend. Voor de partij die dominant zijn stempel heeft gedrukt en een voorbeeld is geweest voor iedereen in de digitale industrie.

Deze bijzondere 20e editie van de SpinAwards, vraagt om een memorabele winnaar van de Grand SpinAward: de partij die jarenlang toonaangevend werk heeft geproduceerd. Terugkijkend op 20 edities van de SpinAwards neemt het bestuur, voor het eerst in de geschiedenis van haar bestaan, de vrijheid om zelf de winnaar te kiezen.

De 20e editie Grand SpinAward gaat dit jaar naar MediaMonks. MediaMonks heeft volgens het bestuur een ongekende bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het digitale vakgebied in Nederland en op de achtergrond, aan vele winnaars. Een partij die ook nog eens een prachtige vertegenwoordiger is van onze sector in de rest van de wereld.

Alle winnaars van de SpinAwards 2018:

Website

 Zilver: Experience Philips Hue, Philips Lighting, Dept

Goud: Eneco.nl, Eneco, Dept

E-commerce

Zilver: Bynco - De nieuwe manier van auto’s kopen, Bynco, DearNova
Zilver: Nubikk E-commerce Reinvented, Nubikk, Coqtail

Digital Campaign

Zilver: A’dam Fresh Heineken, Heineken, DDB & Tribal Amsterdam, Global Ticket
Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Goud: #carnavalvrij, Bavaria, Fama Volat / Blauw Gras

Social Media

Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Zilver: The Hovering Art Director, ADOBE, ACHTUNG! mcgarrybowen, Egotribe
Goud: #carnavalvrij, Bavaria, Blauw Gras / Fama Volat, Kosmonauts

Mobile

Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Zilver: Quest to Legoland, Legoland Florida, MediaMonks, VML
Zilver: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV

Game

Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Goud: Rabo PinPin, Rabobank, &samhoud media, &ranj

AR&VR

Zilver: ArtScienceMuseum: Into the Wild, WWF/Lenovo, Google Zoo, MediaMonks
Zilver: Mauritshuis HoloLens Experience Museumnacht, Mauritshuis//Microsoft Nederland, Capitola
Goud: Meet the Soldier: Hack The Planet, Wolfstreet

Banner

Goud: Audi 3D Banner, PON's Automobielhandel, DigitasLBi, Weborama Rich Media, Mr.Ynk
Goud: Walibi - Lost Gravity, Walibi Holland, Men in Green, Dept

Artificial intelligence

Goud: KLM BB, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D’AZUR

Digital Service Idea

Goud: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Goud: PowerPeers app: Powerpeers, Greenberry, Elements Interactive
Goud: Project PICTURE: Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach, VUmc Afdeling Neurochirurgie, Active Collective

Design

Zilver: Porsche 24, Porsche, Kraftwerk linked by Isobar, Label A
Goud: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake

User Experience

Zilver: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake
Zilver: Quest to Legoland, Legoland Florida, MediaMonks, VML
Goud: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV

Content

Zilver: Bol.com Kersthuis, Bol.com, Born05 i.s.m. Etcetera, Lukkien, Virtue
Goud: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake
Goud: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens

Media

Zilver: A’dam Fresh Heineken, Heineken, DDB & Tribal Amsterdam, Global Ticket
Zilver: Minder grijze haren door media stitching, ING, Brand New Telly, Blue Mango, Mindshare, Kintec, Greenhouse Group
Goud: Flight Upgrader, KLM Royal Dutch Airlines, DDB & Tribal Amsterdam, VR Gorilla

Innovation

Zilver: KLM BB, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D’AZUR
Zilver: Project PICTURE: Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach, VUmc Afdeling Neurochirurgie, Active Collective
Goud: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV

Young Talent

Zilver: Liv, Hogeschool Utrecht: Anestis Amanatidis, Mira Akhtar en Sara Evaristi
Zilver: Fietsie: Hogeschool van Amsterdam: Daphne Kramer
Goud: Feel the Beat: Fontys: Myke Janssen, Miranda Janssen, Kimberley Schaapsmeerders, Noreen de Vaan, Pauline Groot Hulze

Digital Celebrity

Goud: Kelvin Boerma (Kalvijn)

Grand SpinAward

MediaMonks

De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. De SpinAwards bestaan sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken