MediaMonks en DDB grote winnaars bij SpinAwards
- Bureaus
- 26 apr 2018 @ 00:57
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DigitaalAwardInteractieCreatie
- 26 apr 2018 @ 00:57
- Jeroen Mirck
De SpinAwards waren dit jaar een spetterend feest in Escape met in totaal maar liefst 43 winnaars. De 20th Edition Grand SpinAward werd toegekend aan MediaMonks. Het bureau met de meeste prijzen was echter DDB & Tribal Amsterdam.
De Escape in Amsterdam was het toneel van de SpinAwards Night 2018. Een recordaantal van 750 opdrachtgevers, creatieve bureaus en andere talentvolle digitale makers waren getuige van de uitreiking van de awards. Op het feest waren dit jaar meer dan 1.500 gasten aanwezig.
Toekomstbestendige SpinAwards
De 20e editie van de SpinAwards is niet alleen uniek als jubileum. Het bestuur opende de avond met de aankondiging dat zij hun taken zullen overdragen aan een nieuw bestuur. Hennie van Velzen, Huib Maaskant en Stephan Fellinger geven de SpinAwards door aan een nieuwe generatie. Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: “We hebben de afgelopen jaren gewerkt aan een toekomstbestendige SpinAwards en zijn van mening dat nieuwe professionals dat verder moeten uitwerken. Er wordt momenteel een nieuw bestuur geformeerd”.
Creative director van Active Collective, Raymond Martens, verbaasde iedereen door met zijn allereerste SpinAwards ring zijn vriendin ten huwelijk te vragen. Active Collective viel met het project ‘Project PICTURE Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach’ tweemaal in de prijzen.
Kalvijn wint Digital Celebrity award
Jacqueline Vizee, juryvoorzitter van de categorie Digital Celebrity: 'Kelvin is al jaren bezig met YouTube en pusht zichzelf dagelijks om beter werk te maken. Hij is al jaren bezig met het creëren van nieuwe formats en hij wordt gezien als de John de Mol van de nieuwe generatie. Een voorbeeld voor deze industrie én een meer dan terechte winnaar van de Digital Celebrity Award.'
De 2018 editie telde twee nieuwe categorieën: AR&VR en Artificial intelligence. De AR&VR cases werden bekroond met drie SpinAwards. In de categorie ‘Artificial intelligence’ was KLM BB de grote winnaar. De jury zei hierover: ‘Dit project staat voor een gedachtegoed waarin AI het merk en de consument op een waardevolle manier dichter bij elkaar brengt’.
Voor het eerst in de historie van de SpinAwards zijn er in één categorie drie gouden SpinAwards uitgereikt. Digital Service Idea telde dit jaar zoveel pareltjes dat de jury de beste drie cases heeft beloond met een gouden SpinAward.
Grand SpinAward: MediaMonks
De Grand SpinAward wordt elk jaar uitgereikt aan de partij die het meeste voor het ‘digitale denken’ heeft betekend. Voor de partij die dominant zijn stempel heeft gedrukt en een voorbeeld is geweest voor iedereen in de digitale industrie.
Deze bijzondere 20e editie van de SpinAwards, vraagt om een memorabele winnaar van de Grand SpinAward: de partij die jarenlang toonaangevend werk heeft geproduceerd. Terugkijkend op 20 edities van de SpinAwards neemt het bestuur, voor het eerst in de geschiedenis van haar bestaan, de vrijheid om zelf de winnaar te kiezen.
De 20e editie Grand SpinAward gaat dit jaar naar MediaMonks. MediaMonks heeft volgens het bestuur een ongekende bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het digitale vakgebied in Nederland en op de achtergrond, aan vele winnaars. Een partij die ook nog eens een prachtige vertegenwoordiger is van onze sector in de rest van de wereld.
Alle winnaars van de SpinAwards 2018:
Website
Zilver: Experience Philips Hue, Philips Lighting, Dept
Goud: Eneco.nl, Eneco, Dept
E-commerce
Zilver: Bynco - De nieuwe manier van auto’s kopen, Bynco, DearNova
Zilver: Nubikk E-commerce Reinvented, Nubikk, Coqtail
Digital Campaign
Zilver: A’dam Fresh Heineken, Heineken, DDB & Tribal Amsterdam, Global Ticket
Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Goud: #carnavalvrij, Bavaria, Fama Volat / Blauw Gras
Social Media
Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Zilver: The Hovering Art Director, ADOBE, ACHTUNG! mcgarrybowen, Egotribe
Goud: #carnavalvrij, Bavaria, Blauw Gras / Fama Volat, Kosmonauts
Mobile
Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Zilver: Quest to Legoland, Legoland Florida, MediaMonks, VML
Zilver: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV
Game
Zilver: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Goud: Rabo PinPin, Rabobank, &samhoud media, &ranj
AR&VR
Zilver: ArtScienceMuseum: Into the Wild, WWF/Lenovo, Google Zoo, MediaMonks
Zilver: Mauritshuis HoloLens Experience Museumnacht, Mauritshuis//Microsoft Nederland, Capitola
Goud: Meet the Soldier: Hack The Planet, Wolfstreet
Banner
Goud: Audi 3D Banner, PON's Automobielhandel, DigitasLBi, Weborama Rich Media, Mr.Ynk
Goud: Walibi - Lost Gravity, Walibi Holland, Men in Green, Dept
Artificial intelligence
Goud: KLM BB, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D’AZUR
Digital Service Idea
Goud: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Goud: PowerPeers app: Powerpeers, Greenberry, Elements Interactive
Goud: Project PICTURE: Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach, VUmc Afdeling Neurochirurgie, Active Collective
Design
Zilver: Porsche 24, Porsche, Kraftwerk linked by Isobar, Label A
Goud: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake
User Experience
Zilver: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake
Zilver: Quest to Legoland, Legoland Florida, MediaMonks, VML
Goud: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV
Content
Zilver: Bol.com Kersthuis, Bol.com, Born05 i.s.m. Etcetera, Lukkien, Virtue
Goud: Evert_45, KPN, N=5, Superhero Cheesecake
Goud: Get The Flow, Vodafone Netherlands, DDB & Tribal Amsterdam, Robot Kittens
Media
Zilver: A’dam Fresh Heineken, Heineken, DDB & Tribal Amsterdam, Global Ticket
Zilver: Minder grijze haren door media stitching, ING, Brand New Telly, Blue Mango, Mindshare, Kintec, Greenhouse Group
Goud: Flight Upgrader, KLM Royal Dutch Airlines, DDB & Tribal Amsterdam, VR Gorilla
Innovation
Zilver: KLM BB, KLM Royal Dutch Airlines, CODE D’AZUR
Zilver: Project PICTURE: Improving brain tumor treatment decisions through a digital approach, VUmc Afdeling Neurochirurgie, Active Collective
Goud: Samsung SmartSuit, Samsung Electronics Benelux, Cheil Amsterdam, Mario Piepenbrink BV
Young Talent
Zilver: Liv, Hogeschool Utrecht: Anestis Amanatidis, Mira Akhtar en Sara Evaristi
Zilver: Fietsie: Hogeschool van Amsterdam: Daphne Kramer
Goud: Feel the Beat: Fontys: Myke Janssen, Miranda Janssen, Kimberley Schaapsmeerders, Noreen de Vaan, Pauline Groot Hulze
Digital Celebrity
Goud: Kelvin Boerma (Kalvijn)
Grand SpinAward
MediaMonks
De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. De SpinAwards bestaan sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- AI brengt James Parkinson tot leven
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management