Ridley Scott opent kantoor in Amsterdam
- Bureaus
- 13 mrt 2019 @ 20:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwkomersMakersFilmCreatie
- 13 mrt 2019 @ 20:19
- Jeroen Mirck
Ridley Scott Creative Group opent een kantoor in Amsterdam. De vestiging zal worden geleid door Ross Plummer, voormalig producent van Wieden+Kennedy en Droga5.
De Ridley Scott Creative Group komt naar onze hoofdstad omdat de wereldwijde 'transmediagroep' creatieve mogelijkheden wil verkennen in Nederland en Europa. Het bureau denkt daarbij voort te kunnen bouwen op recente successen en ook profiteren van commerciële groei in deze regio.
Ridley Scott, de regisseur?
De Ridley Scott Creative Group werd opgericht in 2018 om het collectief van RSA Films, Scott Free, Black Dog Films en Darling Films samen te brengen. Wat de naam betreft: het concern maakt gebruik van het erfgoed en merk dat regisseur Ridley Scott (Blade Runner, Gladiator, Thelma & Louise) de afgelopen 51 jaar 'heeft voortgestuwd naar een toekomstgerichte organisatie die op het hoogste niveau creatief blijft innoveren en leiden'. Als een verenigd wereldwijd merk vertegenwoordigt de Ridley Scott Creative Group naar eigen zeggen 'het allerbeste in storytelling en creatief denken'.
Het regisseursprofiel van het concern omvat de regie van bewegend beeld, fotografie, animatie, illustratie en creatieve regie. De groep wil de relaties tussen agentschappen in Europa versterken en kansen creëren voor nieuwe en bestaande Europese en wereldwijde klanten, om zo merken te helpen met entertainment-content. Het hoofdkantoor van de groep zal gevestigd blijven in Londen, met kantoren in Los Angeles, New York, Hong Kong en Shanghai. Plus Amsterdam dus.
Amsterdamse plannen
Ross Plummer, de voormalig uitvoerend producent van Wieden+Kennedy, wordt algemeen directeur in Amsterdam. Tijdens zijn loopbaan bij W+K Amsterdam en Portland heeft hij iconische, wereldwijde campagnes geproduceerd voor Coca-Cola, Honda, ESPN, Under Armour, EA, Netflix, Heineken en Nike.
'Ik ben enorm enthousiast om terug te keren naar Amsterdam', zegt Plummer. 'De industrie in deze stad sluit precies aan op onze focus op creativiteit en entertainment en het biedt de perfecte locatie voor ons Europese kantoor. Ik kijk er echt naar uit om met iedereen, in de hele groep, samen te werken.'
Plummer wordt vergezeld door zakelijk directeur Bart Hendrikx, die ervaring heeft met het oprichten van satellietkantoren voor MassiveMusic in Londen en Parasol Island in Berlijn. Hendrikx heeft ook gewerkt voor 20th Century Fox, VH1, Fox Television en Endemol, brengt internationale expertise op het gebied van reclame, televisie, speelfilms en digitale communicatie.
'De Ridley Scott Creative Group is de afgelopen vijftig jaar bepalend geweest voor storytelling', zegt Hendrikx. 'Ik kijk er erg naar uit om samen met de bedrijven van de Creative Group en al mijn vrienden en collega's in Europa uitmuntend merk-entertainment te maken.'
Wat vindt Scott zelf?
Ridley Scott laat weten in een persverklaring: 'Vorig jaar hebben we onze talenten, capaciteiten en creatieve middelen samengebracht onder de Ridley Scott Creative Group. Het verheugt me dat ik nu een nieuwe thuisbasis voor de Groep in Amsterdam kan openen. Ik heb het volste vertrouwen in het geweldige team dat we hebben samengesteld en ik kijk ernaar uit om alle mogelijke samenwerkingsverbanden en creatieve mogelijkheden te verkennen die we in Amsterdam en de rest van Europa hebben.'
'Enkele van onze meest boeiende recente projecten zijn tot stand gekomen via onze partnerschappen met agentschappen in Europa', aldus Luke Scott, CEO van de Ridley Scott Creative Group. 'Terwijl ons team het geweldige werk voortzet in onze respectievelijke wereldwijde kantoren, zijn we enthousiast dat we nu onze productie-capaciteiten in Europa verder zullen kunnen promoten.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing