Subway introduceert 1,5 meter-sandwich
- Bureaus
- 1 jun 2020 @ 06:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodContentCampagnes
- 1 jun 2020 @ 06:01
- Lucas Boon
Nu ook Subway weer gasten in zijn restaurants mag verwelkomen, introduceert de fastfoodketen de 'Friendlong', een sandwich van anderhalve meter lang. De zogenoemde welkomstactie is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Achtung mcgarrybowen.
Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking tussen Subway en Achtung. De campagne wordt uitgerold via outdoor en social media. Op Instagram verspreiden bekende influencers content onder de noemer 'long awaited reunions’ en ook is er een videoserie ontwikkeld. Eerder maakte Subway bekend ook samen te werken met The Gardeners.
Annelies Poelsema, marketing manager Nederland & Denemarken bij Subway, zegt: 'Eind vorig jaar kozen wij voor Achtung als nieuwe lead agency voor Nederland en Scandinavië. De afgelopen maanden hebben we samengewerkt aan een nieuwe merkstrategie en lokale uitwerking van de positionering, maar precies op het moment dat we hiermee live wilden gaan, drong corona Europa binnen. Nu kiezen we voor een spraakmakende comeback-campagne.'
Sven Vening, managing director van Achtung, voegt toe: 'We zijn met veel plezier aan deze mooie uitdaging begonnen. Iedereen kent Subway, aan ons de schone taak om het merk goed op de kaart te zetten. Daarvoor hebben we een nieuwe merk- en contentstrategie ontwikkeld waaruit dit jaar nog vele campagnes zullen voortvloeien. Dit is alvast de eerste.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing