Subway introduceert 1,5 meter-sandwich

Subway introduceert 1,5 meter-sandwich
  • Bureaus
  • 1 jun 2020 @ 06:01
  • 20888 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodContentCampagnes

Nu ook Subway weer gasten in zijn restaurants mag verwelkomen, introduceert de fastfoodketen de 'Friendlong', een sandwich van anderhalve meter lang. De zogenoemde welkomstactie is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Achtung mcgarrybowen.

Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking tussen Subway en Achtung. De campagne wordt uitgerold via outdoor en social media. Op Instagram verspreiden bekende influencers content onder de noemer 'long awaited reunions’ en ook is er een videoserie ontwikkeld. Eerder maakte Subway bekend ook samen te werken met The Gardeners.

Annelies Poelsema, marketing manager Nederland & Denemarken bij Subway, zegt: 'Eind vorig jaar kozen wij voor Achtung als nieuwe lead agency voor Nederland en Scandinavië. De afgelopen maanden hebben we samengewerkt aan een nieuwe merkstrategie en lokale uitwerking van de positionering, maar precies op het moment dat we hiermee live wilden gaan, drong corona Europa binnen. Nu kiezen we voor een spraakmakende comeback-campagne.'

Sven Vening, managing director van Achtung, voegt toe: 'We zijn met veel plezier aan deze mooie uitdaging begonnen. Iedereen kent Subway, aan ons de schone taak om het merk goed op de kaart te zetten. Daarvoor hebben we een nieuwe merk- en contentstrategie ontwikkeld waaruit dit jaar nog vele campagnes zullen voortvloeien. Dit is alvast de eerste.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken