180 Kingsday lanceert adviestak Tilt

180 Kingsday lanceert adviestak Tilt
  • Bureaus
  • 1 jul 2020 @ 09:40
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Strategie

Reclamebureau 180 Kingsday uit Amsterdam presenteert zijn nieuwe adviestak genaamd Tilt. Tiina Salzberg (foto) gaat Tilt leiden.

Tilt is al sinds vorig jaar binnen 180 Kingsday onder de radar operationeel voor opdrachtgevers als PepsiCo, Unilever en Danone. Het idee is ontstaan uit een toenemende vraag naar merkadvies dat aansluit op ‘creatieve en innovatieve marketing-output’. Tiina Salzberg, strategy director en head of planning bij 180 Kingsday, gaat Tilt leiden. Het team van Tilt bestaat verder uit Philip Jackson (senior strategy director), Georgia Craib (strategy director) en Katie Melkonian (data- en insights analyst).

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday, zegt: 'Terwijl bedrijven zich een wereld na de coronacrisis proberen voor te stellen, speelt Tilt in op de behoefte van klanten een creativiteit, 180-graden denken en het mobiliseren van de verschillende perspectieven binnen de organisatie. Het lanceren van een brand consultancy als een op zichzelf staand aanbod is daarom een actuele, relevante en belangrijke stap voor ons.'

Tiina Salzberg vult aan: 'Tilt richt zich op wezenlijke, menselijke behoeften en het karakter en de overtuiging van merken. We zien dat merken vaak vastzitten in een patroon, starend naar dezelfde gegevens en dezelfde vragen stellend. Wij willen dat patroon doorbreken. We zoeken de feiten, vertellen de waarheid en kiezen een mensgerichte benadering om groeipotentie te kunnen verwezenlijken.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken