Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op

- Bureaus
- 18 apr 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieStrategieNieuwe klant
- 18 apr 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Na een pitch heeft de nieuwe verzekeraar Zzuper gekozen voor Indie Amsterdam. Het bureau bedacht de naam, de corporate identity en de campagne voor het merk. Hier het eerste werk.
Nederland telt inmiddels 1,3 miljoen ZZP’ers. Daarvan is maar liefst tweederde niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Zzuper wil, met een vaste lage premie en een groot bedrag dat in één keer netto wordt uitbetaald, een disruptief alternatief zijn voor de Arbeidsontgeschiktheidsverzekering (AOV).
Sander Franken, CEO en initiatiefnemer van Zzuper vertelt: 'De mindset van de ZZP’er is anders dan die van iemand in loondienst. ZZP’ers zijn minder op zoek naar inkomenszekerheid tot aan het pensioen. Daar is het huidige AOV-stelsel wel op ingericht.'
Honderdduizenden ZZP’ers hebben nu geen enkel vangnet. Een serieus maatschappelijk probleem waar Zzuper graag een oplossing voor biedt. Zzupper heeft een vergunning bij de AFM en wordt gesteund door de Nederlandse verzekeraar MaasLloyd en MunichRe, een van de grootste herverzekeraars ter wereld. De campagne is een ode aan de ZZP’er en het vrije ondernemerschap. Met een heel eigen tone of voice die het enthousiasme en daadkracht van Zzupper uitstraalt.
Lode Schaeffer ECD Indie: 'De markt openbreken in het voordeel van de consument. Bij INDIE doen we niets liever. En dan is het helemaal mooi dat we dit merk van scratch af aan mochten naam- en vormgeven.'
Bekijk de nieuwe commercial via deze link.
(PvWK)
Still uit de campagne
Credits
opdrachtgever: Zzuper
bureau + production company: Indie Amsterdam
director: Folkert Verdoorn
DP: Douwe Hennink
offline: Daniel Falkenhagen @ The Compound
online & grading: The Compound
music & sound design commercial: David Coehorst
sound design radio: Levalo
photography: Woody Bos
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Zzuper
- merk
- he Compound
- Daniel Falkenhagen
- AOV
- Indie Amsterdam
- pitch
- Sander Franken
- creatie
- Folkert Verdoorn
- Douwe Hennink
- Lode Schaeffer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management