SuperRebel lanceert meest rampzalige campagne ooit

- Bureaus
- 13 sep 2024 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CommunicatieStrategie
- 13 sep 2024 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Als er echt een ramp geschiedt, dan lees je het op de Rijnmond Veilig app. Dat is het inzicht voor de nieuwe campagne die bureau SuperRebel Agency ontwikkelde in opdracht van Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Bekijk 'm hier.
De campagne start met een opvallende uiting waarin de burgemeester van Rotterdam samen met alle burgemeesters van de 13 deelgemeenten de meest rampzalige app lanceren. Deze is zichtbaar in onder andere outdoor, dagbladen en online. Na de introductiecampagne wordt het thema 'RAMPZALIG' verder geladen met een verdieping campagne en onder andere een activatie tijdens de Wereldhavendagen 2024.
Rampzalige abri
Frouke Albers, Teamleider communicatie, strategie en advies bij Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond: 'Om onze nieuwe app te lanceren zochten we naar een simpel idee met heel veel impact. Toen SuperRebel Agency kwam met de 'rampzalig' campagne schrokken we eerst wel een beetje. Maar uiteindelijk hebben we het idee gepresenteerd aan alle betrokken binnen de Veiligheidsregio en was er direct heel veel enthousiasme. "Deze campagne is simpel, raakt je en zorgt er hopelijk voor dat iedereen de nieuwe app gaat downloaden.'
Het doel van deze gedurfde en opvallende campagne is om ervoor te zorgen dat de app wordt gedownload door zoveel mogelijk mensen die wonen of actief zijn in de regio Rotterdam-Rijnmond en om bewustzijn te creëren voor het feit dat er altijd een ramp kan gebeuren. Dat proberen we te bereiken door een hele ingewikkelde boodschap heel simpel te maken en door met een woord heel veel impact te realiseren.
(PvWK)
Meer opmerkelijke uitingen uit de 'rampzalige' campagne.
Meer info over SuperRebel Agency vind je hier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- campagne
- Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
- SuperRebel Agency
- Aboutaleb
- Frouke Albers
- Rotterdam
- Rijnmond Veilig app
- Teamleider
- SUPERREBEL® GROUP
- 'rampzalig'
- Lodewijk Varossieau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers