SuperRebel lanceert meest rampzalige campagne ooit

- Bureaus
- 13 sep 2024 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CommunicatieStrategie
- 13 sep 2024 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Als er echt een ramp geschiedt, dan lees je het op de Rijnmond Veilig app. Dat is het inzicht voor de nieuwe campagne die bureau SuperRebel Agency ontwikkelde in opdracht van Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Bekijk 'm hier.
De campagne start met een opvallende uiting waarin de burgemeester van Rotterdam samen met alle burgemeesters van de 13 deelgemeenten de meest rampzalige app lanceren. Deze is zichtbaar in onder andere outdoor, dagbladen en online. Na de introductiecampagne wordt het thema 'RAMPZALIG' verder geladen met een verdieping campagne en onder andere een activatie tijdens de Wereldhavendagen 2024.

Rampzalige abri
Frouke Albers, Teamleider communicatie, strategie en advies bij Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond: 'Om onze nieuwe app te lanceren zochten we naar een simpel idee met heel veel impact. Toen SuperRebel Agency kwam met de 'rampzalig' campagne schrokken we eerst wel een beetje. Maar uiteindelijk hebben we het idee gepresenteerd aan alle betrokken binnen de Veiligheidsregio en was er direct heel veel enthousiasme. "Deze campagne is simpel, raakt je en zorgt er hopelijk voor dat iedereen de nieuwe app gaat downloaden.'
Het doel van deze gedurfde en opvallende campagne is om ervoor te zorgen dat de app wordt gedownload door zoveel mogelijk mensen die wonen of actief zijn in de regio Rotterdam-Rijnmond en om bewustzijn te creëren voor het feit dat er altijd een ramp kan gebeuren. Dat proberen we te bereiken door een hele ingewikkelde boodschap heel simpel te maken en door met een woord heel veel impact te realiseren.
(PvWK)



Meer opmerkelijke uitingen uit de 'rampzalige' campagne.
Meer info over SuperRebel Agency vind je hier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Frouke Albers
- Aboutaleb
- Rotterdam
- SuperRebel Agency
- Teamleider
- Lodewijk Varossieau
- campagne
- 'rampzalig'
- Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
- SUPERREBEL® GROUP
- Rijnmond Veilig app
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

