Mediaxplain fuseert met Serviceplan
- Bureaus
- 2 jul 2020 @ 08:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Strategie
- 2 jul 2020 @ 08:57
- Lucas Boon
Marketing- en mediabureau Mediaxplain bundelt de krachten met de Nederlandse tak van adviesgroep Serviceplan/Mediaplus. Door deze fusie ontstaat in Amsterdam een bureaugroep van 100 media, tech- en creatieprofessionals, onder de titel House of Communication.
Foto: Dirk Jan Theijn (Serviceplan), Menno Westinga (Mediaplus), Sander Bots (Mediaxplain), Gun Nieuwenhuis (Serviceplan), Christiaan van Betuw (Serviceplan), C.C. Hage (Serviceplan), Mariska Wilschut (Serviceplan).
Serviceplan neemt een meerderheidsaandeel in dat geheel en wordt naar eigen zeggen de motor op het gebied van digitale marketing en data voor de Nederlandse branche. Met het Belgische Serviceplan biedt het nieuwe Nederlandse House of Communication een scala aan diensten aan merken in de Benelux. Het huidige Nederlandse management van Mediaxplain en Serviceplan/Mediaplus vormen de dagelijkse leiding van de combinatie.
Florian Haller, CEO van Serviceplan Group legt uit: 'Ik ben blij dat we nu ons geïntegreerde bureauconcept met creatie & content, media & data en ervaring & technologie in Nederland onder één dak kunnen aanbieden. Maar vooral dat we hierin gaan samenwerken met Mediaxplain, een door ondernemers geleid bureau met kernwaarden gelijk als die van Serviceplan.'
Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, oprichters van Mediaxplain, lichten de stap toe: 'Vijf jaar geleden hebben we in het groeipad van Mediaxplain bewust gekozen om ook internationale klanten op eigen kracht te bedienen. Het heeft ons geleerd dat onze dienstverlening ook op dat podium schittert, maar ook dat onze Nederlandse klanten kunnen profiteren van initiatieven die internationaal worden ontwikkeld. In Serviceplan vonden we dat zelfstandige ondernemende powerhouse dat onze positie op de Nederlandse markt versterkt op het gebied van digitale ontwikkelingskracht en tooling, en anderzijds het podium vergroot voor onze dienstverlening aan internationale klanten. Niet in de laatste plaats in Benelux-verband.'
Markus Noder, lid van de Raad van Bestuur van Serviceplan Group, vult aan: 'Nederland en Amsterdam ontwikkelen zich snel tot een van de belangrijkste internationale knooppunten voor media & creativiteit. Voor Serviceplan was het al een plek waar we de afgelopen jaren een aantal van onze House of Communication diensten hebben aangezwengeld. Door gesprekken met Mediaxplain werden deze plannen en onze ambities versterkt. Met deze stap en de unieke bijpassende diensten van Mediaxplain bieden wij Nederlandse en internationale klanten het breedste scala aan gespecialiseerde diensten op het gebied van communicatie.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

