Mediaxplain fuseert met Serviceplan
- Bureaus
- 2 jul 2020 @ 08:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Strategie
- 2 jul 2020 @ 08:57
- Lucas Boon
Marketing- en mediabureau Mediaxplain bundelt de krachten met de Nederlandse tak van adviesgroep Serviceplan/Mediaplus. Door deze fusie ontstaat in Amsterdam een bureaugroep van 100 media, tech- en creatieprofessionals, onder de titel House of Communication.
Foto: Dirk Jan Theijn (Serviceplan), Menno Westinga (Mediaplus), Sander Bots (Mediaxplain), Gun Nieuwenhuis (Serviceplan), Christiaan van Betuw (Serviceplan), C.C. Hage (Serviceplan), Mariska Wilschut (Serviceplan).
Serviceplan neemt een meerderheidsaandeel in dat geheel en wordt naar eigen zeggen de motor op het gebied van digitale marketing en data voor de Nederlandse branche. Met het Belgische Serviceplan biedt het nieuwe Nederlandse House of Communication een scala aan diensten aan merken in de Benelux. Het huidige Nederlandse management van Mediaxplain en Serviceplan/Mediaplus vormen de dagelijkse leiding van de combinatie.
Florian Haller, CEO van Serviceplan Group legt uit: 'Ik ben blij dat we nu ons geïntegreerde bureauconcept met creatie & content, media & data en ervaring & technologie in Nederland onder één dak kunnen aanbieden. Maar vooral dat we hierin gaan samenwerken met Mediaxplain, een door ondernemers geleid bureau met kernwaarden gelijk als die van Serviceplan.'
Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, oprichters van Mediaxplain, lichten de stap toe: 'Vijf jaar geleden hebben we in het groeipad van Mediaxplain bewust gekozen om ook internationale klanten op eigen kracht te bedienen. Het heeft ons geleerd dat onze dienstverlening ook op dat podium schittert, maar ook dat onze Nederlandse klanten kunnen profiteren van initiatieven die internationaal worden ontwikkeld. In Serviceplan vonden we dat zelfstandige ondernemende powerhouse dat onze positie op de Nederlandse markt versterkt op het gebied van digitale ontwikkelingskracht en tooling, en anderzijds het podium vergroot voor onze dienstverlening aan internationale klanten. Niet in de laatste plaats in Benelux-verband.'
Markus Noder, lid van de Raad van Bestuur van Serviceplan Group, vult aan: 'Nederland en Amsterdam ontwikkelen zich snel tot een van de belangrijkste internationale knooppunten voor media & creativiteit. Voor Serviceplan was het al een plek waar we de afgelopen jaren een aantal van onze House of Communication diensten hebben aangezwengeld. Door gesprekken met Mediaxplain werden deze plannen en onze ambities versterkt. Met deze stap en de unieke bijpassende diensten van Mediaxplain bieden wij Nederlandse en internationale klanten het breedste scala aan gespecialiseerde diensten op het gebied van communicatie.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing