Nieuwe campagne voor herkennen borstkanker
- 30 sep 2021 @ 14:45
- Ryan Baij
Tijdens de internationale borstkankermaand lanceren Ogilvy Social.Lab, NRJ België en Pink Ribbon Belgium een campagne om elke vrouw de essentiële bewegingen van zelfonderzoek aan te leren en de negen alarmsignalen van borstkanker te herkennen.
#MixForBoobs is een campagne en een educatief programma gebaseerd op een eenvoudig, maar een tot nu toe niet bekend feit: de scratchtechnieken die dj's gebruiken om op vinylplaten te mixen zijn identiek aan de zelfonderzoekbewegingen die alle vrouwen moeten kennen om borstkanker op te sporen.
‘Toen Ogilvy Social.Lab ons het idee voorlegde, waren we meteen verleid. Sindsdien hebben we hard samengewerkt om dit project tot een goed einde te brengen, ondanks de pandemie. Het was geen makkelijke opdracht, maar het besef dat we een concreet idee in handen hadden, met een grote meerwaarde voor NRJ en haar luisteraars, zorgde ervoor dat de teams niet opgaven’, aldus Sofie Callewaert, Marketing Manager van NRJ België.
Christophe Crasselts, Chief Growth Officer van Ogilvy Social.Lab voegt eraan toe: ‘Als je weet dat 90% van de vrouwen zelf hun borstkanker ontdekken, dan besef je hoe belangrijk zelfonderzoek en het aanleren van de juiste bewegingen is. Maar hoe kan je deze gewoonte al op jonge leeftijd installeren? Om deze uitdaging aan te gaan lanceerden we de campagne #MixForBoobs, een preventiecampagne die met alle codes breekt.’
Om de technieken te visualiseren, hebben het agentschap en het radiostation ook een videoclip opgenomen (zie onderaan het bericht) waarin artiesten en influencers met behulp van de vinylplaten leren om zichzelf te onderzoeken.
Foto: ogilvy-sociallab-brussels
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers