Nieuwe campagne voor herkennen borstkanker
- 30 sep 2021 @ 14:45
- Ryan Baij
Tijdens de internationale borstkankermaand lanceren Ogilvy Social.Lab, NRJ België en Pink Ribbon Belgium een campagne om elke vrouw de essentiële bewegingen van zelfonderzoek aan te leren en de negen alarmsignalen van borstkanker te herkennen.
#MixForBoobs is een campagne en een educatief programma gebaseerd op een eenvoudig, maar een tot nu toe niet bekend feit: de scratchtechnieken die dj's gebruiken om op vinylplaten te mixen zijn identiek aan de zelfonderzoekbewegingen die alle vrouwen moeten kennen om borstkanker op te sporen.
‘Toen Ogilvy Social.Lab ons het idee voorlegde, waren we meteen verleid. Sindsdien hebben we hard samengewerkt om dit project tot een goed einde te brengen, ondanks de pandemie. Het was geen makkelijke opdracht, maar het besef dat we een concreet idee in handen hadden, met een grote meerwaarde voor NRJ en haar luisteraars, zorgde ervoor dat de teams niet opgaven’, aldus Sofie Callewaert, Marketing Manager van NRJ België.
Christophe Crasselts, Chief Growth Officer van Ogilvy Social.Lab voegt eraan toe: ‘Als je weet dat 90% van de vrouwen zelf hun borstkanker ontdekken, dan besef je hoe belangrijk zelfonderzoek en het aanleren van de juiste bewegingen is. Maar hoe kan je deze gewoonte al op jonge leeftijd installeren? Om deze uitdaging aan te gaan lanceerden we de campagne #MixForBoobs, een preventiecampagne die met alle codes breekt.’
Om de technieken te visualiseren, hebben het agentschap en het radiostation ook een videoclip opgenomen (zie onderaan het bericht) waarin artiesten en influencers met behulp van de vinylplaten leren om zichzelf te onderzoeken.
Foto: ogilvy-sociallab-brussels
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

