Candid neemt het Britse Brand Potential over
- Bureaus
- 15 nov 2021 @ 08:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2021 @ 08:27
- Michiel van Zaane
Het in de VK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential sluit zich aan bij het Candid Platform. De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen.
Met deze uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform. Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. Het hoofdkantoor van het bureau is gevestigd in de omgeving van Londen (Windsor) en heeft meer dan 30 consultants in dienst. Brand Potential blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder eigen naam opereren.
‘We vinden de culturele fit met Candid en de bureaus die actief zijn op het platform erg prettig. Candid begrijpt dat de bureaus het best kunnen presteren als zij blijven werken op de manier die het meest motiverend is voor collega’s en klanten’, zegt oprichter Mary Say. ‘Door ons aan te sluiten bij Candid geloven we dat we onze missie om onze klanten en hun merken te laten groeien, zowel in de UK als internationaal, kunnen versnellen terwijl we onze unieke waarden en cultuur behouden. We kijken er naar uit om samen met de andere Candid bureaus samen te werken en ook Brand Potential Amsterdam te openen.’
Rudiger Wanck, CEO van Candid: ‘Door onze platformstrategie om sterke onafhankelijke bureaus samen te brengen, zijn we in staat geweest om een bureaugroep in Nederland te ontwikkelen met een snel groeiend marktaandeel. De overname van Brand Potential markeert onze eerste stap in het Verenigd Koninkrijk en het startpunt voor de ontwikkeling van de Candid platformstrategie buiten Nederland. Voor Candid is Brand Potential een hele mooie toevoeging aan ons platform. Met Brand Potential krijgen we direct op het niveau van merkconsultancy voet aan de grond in de UK en hebben we op het allerhoogste merkstrategische niveau toegang tot prachtige internationale klanten. Ook onze bureaus en klanten in Nederlands kunnen direct veel voordeel ondervinden van de kennis en ervaring van Brand Potential, aangezien we ook op korte termijn een vestiging in Amsterdam zullen openen.’
Foto: V.l.n.r.: Staand: Youri van der Mijn, Tom Lovett, Chris Molloy. Zittend: Gérard Ghazarian, Mary Say, Rudiger Wanck.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

