Candid neemt het Britse Brand Potential over
- Bureaus
- 15 nov 2021 @ 08:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2021 @ 08:27
- Michiel van Zaane
Het in de VK gevestigde merkconsultancybureau Brand Potential sluit zich aan bij het Candid Platform. De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen.
Met deze uitbreiding zet Candid de eerste stap in de internationalisering van het platform. Brand Potential is in 2010 opgericht door Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy. Het hoofdkantoor van het bureau is gevestigd in de omgeving van Londen (Windsor) en heeft meer dan 30 consultants in dienst. Brand Potential blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder eigen naam opereren.
‘We vinden de culturele fit met Candid en de bureaus die actief zijn op het platform erg prettig. Candid begrijpt dat de bureaus het best kunnen presteren als zij blijven werken op de manier die het meest motiverend is voor collega’s en klanten’, zegt oprichter Mary Say. ‘Door ons aan te sluiten bij Candid geloven we dat we onze missie om onze klanten en hun merken te laten groeien, zowel in de UK als internationaal, kunnen versnellen terwijl we onze unieke waarden en cultuur behouden. We kijken er naar uit om samen met de andere Candid bureaus samen te werken en ook Brand Potential Amsterdam te openen.’
Rudiger Wanck, CEO van Candid: ‘Door onze platformstrategie om sterke onafhankelijke bureaus samen te brengen, zijn we in staat geweest om een bureaugroep in Nederland te ontwikkelen met een snel groeiend marktaandeel. De overname van Brand Potential markeert onze eerste stap in het Verenigd Koninkrijk en het startpunt voor de ontwikkeling van de Candid platformstrategie buiten Nederland. Voor Candid is Brand Potential een hele mooie toevoeging aan ons platform. Met Brand Potential krijgen we direct op het niveau van merkconsultancy voet aan de grond in de UK en hebben we op het allerhoogste merkstrategische niveau toegang tot prachtige internationale klanten. Ook onze bureaus en klanten in Nederlands kunnen direct veel voordeel ondervinden van de kennis en ervaring van Brand Potential, aangezien we ook op korte termijn een vestiging in Amsterdam zullen openen.’
Foto: V.l.n.r.: Staand: Youri van der Mijn, Tom Lovett, Chris Molloy. Zittend: Gérard Ghazarian, Mary Say, Rudiger Wanck.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers