Tapdansdialoog centraal in nieuwe G-Star tvc
- Bureaus
- 12 jan 2022 @ 16:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 jan 2022 @ 16:59
- Sjaak Hoogkamer
Na de recente G-Star Raw x Snoop Dogg-campagne Say It Witcha Booty belicht G-Star nu de artistieke kant van het merk in een filmische dialoog tussen twee tapdansers in denim. Creative agency The Family tekende voor de productie.
De campagne wordt vandaag wereldwijd gelanceerd via G-star.com, op tv, digitaal en via sociale platformen, met speciale focus op de VS, Duitsland, Nederland, Japan en Zuid-Afrika.
Volgens G-Star is The Rhythm of Denim ‘een film waarin dans, ritme en percussie het verhaal vertellen. In een morsecode-achtig gesprek communiceren de dansers door middel van tap en bodyclap op afstand, en vinden elkaar uiteindelijk in een dans-climax/opzwepende dance-off.’
Wereldkampioen tapdansen
De nieuwste G-Star Raw denimcollectie wordt in een drie-acter gepresenteerd door de Britse wereldkampioen tapdans Kamira Samuel en Broadway-artiest Lee Howard onder choreografie van Jack Evans die eerder werkte met sterren als Billie Eilish en Stormzy.
Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw: ‘We willen graag alle kanten van G-Star Raw belichten, dus ook onze artistieke kant. Dans en denim, met dans als dialoog en denim als ‘uniform’, gaan naadloos samen. Dat is te zien in deze film, waarin je de passie en energie van iedereen die eraan mee heeft gewerkt terugziet.’
Dans en denim, met dans als dialoog en denim als ‘uniform’, gaan naadloos samen
De film werd gemaakt door creative agency The Family Amsterdam, waar G-Star Raw al sinds 2019 mee samenwerkt, en regisseur Paul Geusebroek – met muziek (die doet denken aan de Italiaanse speelfilm ‘La Grande Bellezza’) van Sizzer.
Joris Kuijpers, Executive Creative Director van The Family Amsterdam: ‘We hebben tapdans en G-Star Raw Hardcore Denim – met beide communiceer je – op zo’n manier met elkaar verweven dat er iets onverwachts, nieuws en in onze ogen magisch is gecreëerd. Dat hebben we op de voor ons typerende manier gedaan, door met alle teams van G-Star RAW en de dansers tot Halal, Sizzer en de post-productie als één familie samen te werken. Dan versterk je elkaar en kan zoiets ontstaan.’
Wat mij inspireerde in de eerste gesprekken met Joris bij The Family was dat tap de enige duidelijk hoorbare dans is die we konden bedenken.
Paul Geusebroek, regisseur bij Halal: ‘Tapdans heeft een beetje een klassiek en stoffig imago, dus het was best een uitdaging om daar iets eigentijds en ongepolijsts van te maken. Wat mij inspireerde in de eerste gesprekken met Joris bij The Family was dat tap de enige duidelijk hoorbare dans is die we konden bedenken. Zo kwamen we op het idee dat tapgeluiden een gesprek kunnen vormen tussen twee mensen die elkaar eerst niet fysiek hoeven te zien – zoals dieren elkaar in de natuur aanroepen. Het was de eerste keer dat ik een dansfilm regisseerde. Het was wat dat betreft niet alleen noodzakelijk, maar ook super-inspirerend om samen te werken met iemand als [choreograaf] Jack Evans. Zo’n ander, nieuw communicatie-
Credits – The Rhythm of Denim
Creative agency: The Family Amsterdam
Production company: Halal Amsterdam
Director: Paul Geusebroek
DOP: Menno Mans
Executive producer: Job Sanders
Producer: Julia Llamas
Agency producer: Vanessa Janssen
Line production company: Shelter Film
Choreographer: Jack Evans
Dancers: Lee Howard & Kamira Samuel
Post production: Ambassadors
Grading: Crabsalad/Laurens Orij
Offline edit: Brian Ent
Photographer: Mylan Rosendaal
Music company: Sizzer
Music supervisor: Rachel Tauwnaar
Audiomix: Sauvage Sound
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers