Tapdansdialoog centraal in nieuwe G-Star tvc

Tapdansdialoog centraal in nieuwe G-Star tvc
  • Bureaus
  • 12 jan 2022 @ 16:59
  • 21152 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na de recente G-Star Raw x Snoop Dogg-campagne Say It Witcha Booty belicht G-Star nu de artistieke kant van het merk in een filmische dialoog tussen twee tapdansers in denim. Creative agency The Family tekende voor de productie.

De campagne wordt vandaag wereldwijd gelanceerd via G-star.com, op tv, digitaal en via sociale platformen, met speciale focus op de VS, Duitsland, Nederland, Japan en Zuid-Afrika.

Volgens G-Star is The Rhythm of Denim ‘een film waarin dans, ritme en percussie het verhaal vertellen. In een morsecode-achtig gesprek communiceren de dansers door middel van tap en bodyclap op afstand, en vinden elkaar uiteindelijk in een dans-climax/opzwepende dance-off.’

Wereldkampioen tapdansen

De nieuwste G-Star Raw denimcollectie wordt in een drie-acter gepresenteerd door de Britse wereldkampioen tapdans Kamira Samuel en Broadway-artiest Lee Howard onder choreografie van Jack Evans die eerder werkte met sterren als Billie Eilish en Stormzy.

Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw: ‘We willen graag alle kanten van G-Star Raw belichten, dus ook onze artistieke kant. Dans en denim, met dans als dialoog en denim als ‘uniform’, gaan naadloos samen. Dat is te zien in deze film, waarin je de passie en energie van iedereen die eraan mee heeft gewerkt terugziet.’

Dans en denim, met dans als dialoog en denim als ‘uniform’, gaan naadloos samen

De film werd gemaakt door creative agency The Family Amsterdam, waar G-Star Raw al sinds 2019 mee samenwerkt, en regisseur Paul Geusebroek – met muziek (die doet denken aan de Italiaanse speelfilm ‘La Grande Bellezza’) van Sizzer.

Joris Kuijpers, Executive Creative Director van The Family Amsterdam: ‘We hebben tapdans en G-Star Raw Hardcore Denim – met beide communiceer je – op zo’n manier met elkaar verweven dat er iets onverwachts, nieuws en in onze ogen magisch is gecreëerd. Dat hebben we op de voor ons typerende manier gedaan, door met alle teams van G-Star RAW en de dansers tot Halal, Sizzer en de post-productie als één familie samen te werken. Dan versterk je elkaar en kan zoiets ontstaan.’

Wat mij inspireerde in de eerste gesprekken met Joris bij The Family was dat tap de enige duidelijk hoorbare dans is die we konden bedenken.

Paul Geusebroek, regisseur bij Halal: ‘Tapdans heeft een beetje een klassiek en stoffig imago, dus het was best een uitdaging om daar iets eigentijds en ongepolijsts van te maken. Wat mij inspireerde in de eerste gesprekken met Joris bij The Family was dat tap de enige duidelijk hoorbare dans is die we konden bedenken. Zo kwamen we op het idee dat tapgeluiden een gesprek kunnen vormen tussen twee mensen die elkaar eerst niet fysiek hoeven te zien – zoals dieren elkaar in de natuur aanroepen. Het was de eerste keer dat ik een dansfilm regisseerde. Het was wat dat betreft niet alleen noodzakelijk, maar ook super-inspirerend om samen te werken met iemand als [choreograaf] Jack Evans. Zo’n ander, nieuw communicatie-

Credits – The Rhythm of Denim

Creative agency:                                         The Family Amsterdam

Production company:                                 Halal Amsterdam

Director:                                                      Paul Geusebroek

DOP:                                                           Menno Mans

Executive producer:                                   Job Sanders

Producer:                                                    Julia Llamas

Agency producer:                                       Vanessa Janssen

Line production company:                         Shelter Film

Choreographer:                                          Jack Evans

Dancers:                                                     Lee Howard & Kamira Samuel

Post production:                                         Ambassadors

Grading:                                                      Crabsalad/Laurens Orij

Offline edit:                                                 Brian Ent

Photographer:                                             Mylan Rosendaal

Music company:                                         Sizzer

Music supervisor:                                       Rachel Tauwnaar

Audiomix:                                                    Sauvage Sound

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken