Hypotheekuitdager Frits lanceert campagne
- Bureaus
- 5 mei 2022 @ 16:24
- 13292 x gelezen
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mei 2022 @ 16:24
- 13292 x gelezen
- Sjaak Hoogkamer
DentsuAchtung heeft voor hypotheekverstrekker Frits (voorheen: ikbenFrits) een nieuwe identiteit ontwikkeld, samen met een nieuwe naam en merkbelofte. Frits heeft naar eigen zeggen ‘als doel om iedereen de juiste keuze te laten maken als het om hypotheken gaat.’
Thomas de Leeuw, medeoprichter van Frits: ‘Het begon zeven jaar geleden met een Excel-sheet omdat mijn vader nergens een duidelijk overzicht van zijn mogelijkheden in de hypotheekmarkt kon krijgen. Dat overzicht is vandaag de dag uitgegroeid tot een digitale, datagedreven adviesorganisatie die misschien wel het beste hypotheekadvies in de markt geeft.’
Daarnaast doet Frits volgens de verklaring ‘regelmatig onderzoeken, hierdoor zijn talloze misstanden in de hypotheekmarkt aangekaart, is het overheidstoezicht verbeterd en hebben banken miljoenen euro’s aan hun klanten terugbetaald.’
'Waar het voor consumenten gewoon is om bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal oogkleppen en volgzaam gedrag’, zegt Gerben van der Zwaard, strategy director bij het bureau. ‘We kiezen massaal voor het ‘mannetje’ dat iemand ons aanraadt; dat voelt nu eenmaal vertrouwd. Maar die ‘onafhankelijke’ adviseur heeft niet de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf. De nieuwe merkbelofte ‘Goed bekeken hypotheken’ vertelt dat verhaal in drie woorden.’
De campagne maakt naar eigen zeggen 'een statement tegen heilige huisjes in de markt; de eerste film gaat over banken die vooral hun eigen hypotheken adviseren.'
Frits wil dit fixen door klanten de controle terug te geven, middels een slimme rekentool die alle hypotheken met elkaar vergelijkt. De Leeuw: “Onze tool, waar klanten trouwens ook gewoon zelf mee aan de slag kunnen, maakt alle opties inzichtelijk, en onze adviseurs maken vervolgens samen met klanten de beste keuze voor hun situatie.’
Mediabureau ZIGT is verantwoordelijk voor de mediastrategie. De campagne richt zich ‘op iedereen voor wie de dienstverlening van Frits nu of in de toekomst relevant kan zijn. Uitgangspunt is dat Frits gedurende langere tijd consistent en consequent de merkboodschap laadt.’
Credits
Klant: Frits
Bureau: DentsuAchtung
Regie/illustratie/animatie/productie: Part of a Bigger Plan
Muziek: Soundcircus, Feike de Wit
Media: ZIGT
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BNNVARA en Natwerk trappen campagne... 20-05-2022
- Fotografe Lois Cohen naar Halal20-05-2022
- Dogstudio sluit zich aan bij Dept 20-05-2022
- Happy Horizon neemt Vertigo 6 over19-05-2022
- Campagne Delta focust op overal goed... 19-05-2022
- Sharon de Graaf terug bij Dawn als... 19-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres