Hypotheekuitdager Frits lanceert campagne
- Bureaus
- 5 mei 2022 @ 16:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mei 2022 @ 16:24
- Sjaak Hoogkamer
DentsuAchtung heeft voor hypotheekverstrekker Frits (voorheen: ikbenFrits) een nieuwe identiteit ontwikkeld, samen met een nieuwe naam en merkbelofte. Frits heeft naar eigen zeggen ‘als doel om iedereen de juiste keuze te laten maken als het om hypotheken gaat.’
Thomas de Leeuw, medeoprichter van Frits: ‘Het begon zeven jaar geleden met een Excel-sheet omdat mijn vader nergens een duidelijk overzicht van zijn mogelijkheden in de hypotheekmarkt kon krijgen. Dat overzicht is vandaag de dag uitgegroeid tot een digitale, datagedreven adviesorganisatie die misschien wel het beste hypotheekadvies in de markt geeft.’
Daarnaast doet Frits volgens de verklaring ‘regelmatig onderzoeken, hierdoor zijn talloze misstanden in de hypotheekmarkt aangekaart, is het overheidstoezicht verbeterd en hebben banken miljoenen euro’s aan hun klanten terugbetaald.’
'Waar het voor consumenten gewoon is om bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal oogkleppen en volgzaam gedrag’, zegt Gerben van der Zwaard, strategy director bij het bureau. ‘We kiezen massaal voor het ‘mannetje’ dat iemand ons aanraadt; dat voelt nu eenmaal vertrouwd. Maar die ‘onafhankelijke’ adviseur heeft niet de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf. De nieuwe merkbelofte ‘Goed bekeken hypotheken’ vertelt dat verhaal in drie woorden.’
De campagne maakt naar eigen zeggen 'een statement tegen heilige huisjes in de markt; de eerste film gaat over banken die vooral hun eigen hypotheken adviseren.'
Frits wil dit fixen door klanten de controle terug te geven, middels een slimme rekentool die alle hypotheken met elkaar vergelijkt. De Leeuw: “Onze tool, waar klanten trouwens ook gewoon zelf mee aan de slag kunnen, maakt alle opties inzichtelijk, en onze adviseurs maken vervolgens samen met klanten de beste keuze voor hun situatie.’
Mediabureau ZIGT is verantwoordelijk voor de mediastrategie. De campagne richt zich ‘op iedereen voor wie de dienstverlening van Frits nu of in de toekomst relevant kan zijn. Uitgangspunt is dat Frits gedurende langere tijd consistent en consequent de merkboodschap laadt.’
Credits
Klant: Frits
Bureau: DentsuAchtung
Regie/illustratie/animatie/productie: Part of a Bigger Plan
Muziek: Soundcircus, Feike de Wit
Media: ZIGT
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes