Hypotheekuitdager Frits lanceert campagne
- Bureaus
- 5 mei 2022 @ 16:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mei 2022 @ 16:24
- Sjaak Hoogkamer
DentsuAchtung heeft voor hypotheekverstrekker Frits (voorheen: ikbenFrits) een nieuwe identiteit ontwikkeld, samen met een nieuwe naam en merkbelofte. Frits heeft naar eigen zeggen ‘als doel om iedereen de juiste keuze te laten maken als het om hypotheken gaat.’
Thomas de Leeuw, medeoprichter van Frits: ‘Het begon zeven jaar geleden met een Excel-sheet omdat mijn vader nergens een duidelijk overzicht van zijn mogelijkheden in de hypotheekmarkt kon krijgen. Dat overzicht is vandaag de dag uitgegroeid tot een digitale, datagedreven adviesorganisatie die misschien wel het beste hypotheekadvies in de markt geeft.’
Daarnaast doet Frits volgens de verklaring ‘regelmatig onderzoeken, hierdoor zijn talloze misstanden in de hypotheekmarkt aangekaart, is het overheidstoezicht verbeterd en hebben banken miljoenen euro’s aan hun klanten terugbetaald.’
'Waar het voor consumenten gewoon is om bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal oogkleppen en volgzaam gedrag’, zegt Gerben van der Zwaard, strategy director bij het bureau. ‘We kiezen massaal voor het ‘mannetje’ dat iemand ons aanraadt; dat voelt nu eenmaal vertrouwd. Maar die ‘onafhankelijke’ adviseur heeft niet de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf. De nieuwe merkbelofte ‘Goed bekeken hypotheken’ vertelt dat verhaal in drie woorden.’
De campagne maakt naar eigen zeggen 'een statement tegen heilige huisjes in de markt; de eerste film gaat over banken die vooral hun eigen hypotheken adviseren.'
Frits wil dit fixen door klanten de controle terug te geven, middels een slimme rekentool die alle hypotheken met elkaar vergelijkt. De Leeuw: “Onze tool, waar klanten trouwens ook gewoon zelf mee aan de slag kunnen, maakt alle opties inzichtelijk, en onze adviseurs maken vervolgens samen met klanten de beste keuze voor hun situatie.’
Mediabureau ZIGT is verantwoordelijk voor de mediastrategie. De campagne richt zich ‘op iedereen voor wie de dienstverlening van Frits nu of in de toekomst relevant kan zijn. Uitgangspunt is dat Frits gedurende langere tijd consistent en consequent de merkboodschap laadt.’
Credits
Klant: Frits
Bureau: DentsuAchtung
Regie/illustratie/animatie/productie: Part of a Bigger Plan
Muziek: Soundcircus, Feike de Wit
Media: ZIGT
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers