Eneco zet met campagne in op snellere energietransitie
- Bureaus
- 20 jul 2022 @ 08:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jul 2022 @ 08:52
- Michiel van Zaane
Eneco en Publicis Groupe hebben samen een nieuwe merkpositionering en campagne gemaakt die aansluit bij Eneco’s ambitie ‘Klimaatneutraal in 2035’. Publicis Groupe is daarbij verantwoordelijk voor strategie, creatie en uitrol van de communicatiemiddelen voor de Nederlandse en Belgische markt.
Eneco heeft de ambitie om met de eigen activiteiten én de geleverde energie aan klanten in 2035 klimaatneutraal te zijn en wil hiermee een voortrekkersrol vervullen in de energiesector. Vorig jaar presenteerde Eneco zijn One Planet Plan met daarin concrete acties doelstellingen en duidelijke investeringskeuzes. Eneco stelt de ambitie om de energietransitie te versnellen nu ook centraal in zijn marketingcommunicatie.
‘We doen het nu’
Regine Alewijnse, lead Branding & corporate communicatie bij Eneco: ‘ Onze nieuwe merkpositionering benadrukt de urgentie om sneller te verduurzamen en betrekt klanten bij oplossingen en acties die we vandaag kunnen en ook moeten ondernemen om klimaatneutraal te worden. We zien dat klanten wel willen verduurzamen, en ook wel weten welke oplossingen er zijn, maar ze hikken aan tegen gedoe, tegen hoge investeringen en weten niet goed waar te beginnen. Daarom wachten heel veel mensen met het zetten van duurzame stappen. Terwijl de klimaatcrisis erom vraagt om nu in actie te komen.’ Eneco enthousiasmeert iedereen die volgende duurzame stap vandaag te zetten met: ‘We doen het nu’.’
Tamara van Dalen, Chapter Lead marketingcommunicatie bij Eneco: ‘ We zullen het met zijn allen samen moeten doen (consumenten, bedrijven, overheden & energieleveranciers). ‘We doen het nu’ zijn alle stappen die we vandaag zetten om nu sneller klimaatneutraal te worden. Stappen die Eneco zet en die klanten kunnen zetten met de technologie en oplossingen van vandaag.’
‘We doen het nu’ is niet alleen richtinggevend in de externe communicatie, maar ook voor de interne communicatie én organisatie, waarbij medewerkers actief betrokken worden als merkambassadeur en de positionering leidend is voor customer- en employee journeys.
Campagne
In de campagne die de herpositionering inluidt, erkent Eneco dat klanten vragen hebben en biedt het antwoorden en oplossingen waar mensen vandaag al mee aan de slag kunnen. Daarnaast geeft Eneco advies, inspireert het met anderen die ook duurzame acties ondernemen en laat iedereen voelen dat de volgende duurzame stap een goed, voldaan en trots gevoel geeft.
Friso Ludenhoff, ECD Publicis Groupe: ‘ Mensen weten echt wel dat we een klimaatprobleem hebben. Daar hoeven we ze niet meer van te overtuigen. Als we met doom-scenario’s komen, zorgt dat er alleen maar voor dat de luiken dicht gaan. Het is té negatief. In deze campagne focussen we ons op wat er wél gebeurt. Positief, actief en met veel energie. Het is een campagne die laat zien wat we nu allemaal doen. In sommige gevallen zelfs live. We laten de versnelling zien. Geen mooie beloftes over de toekomst, maar een concreet verhaal met voorbeelden. Want als we in 2035 klimaatneutraal willen zijn, moeten we nu heel hard aan de bak.’
De uitrol van de communicatiemiddelen omvat zowel Nederland als België in de verschillende domeinen waarin Eneco actief is, zowel corporate als B2B en B2C. De campagne in Nederland start eind juli en de campagne in België gaat in september live. De campagne komt via een breed scala aan diverse media & middelen over de gehele funnel tot leven, zoals radio, TV, (D)OOH, online video, social media, display en overige online advertising.
Credits:
- Adverteerder: Eneco
- Campagne: We doen het nu
- Creatief bureau: Publicis Groupe
- Regie: Gregory Ohrel
- Productie: Producteur Provocateur
- Line productie: Drbarefoot
- Editor & VFX supervisor: Hans Desmet
- Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing