De absurde wereld van Autodrop komt tot leven in nieuwe campagne

De absurde wereld van Autodrop komt tot leven in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 7 jun 2023 @ 15:47
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Voor hun klant Autodrop heeft The Family Amsterdam een nieuwe campagne ontwikkeld. In de campagne wordt een absurde wereld gecreëerd waarin alles mogelijk is.

Het merk Autodrop staat bekend om de Cadillacs en roze kleur en de opvallende reclamecampagnes. In deze nieuwe campagne brengt The Family Amsterdam deze wereld tot leven. In drie korte commercials worden we meegenomen in absurde situaties, waar de snoepjes en hun onweerstaanbare aantrekkingskracht de hoofdrol spelen. Myrthe van den Elsen, Brandmanager Autodrop: ‘Autodrop is van oudsher een wat rebels merk. Het is een vreemde eend in de bijt, zowel in vorm en smaak, als in communicatie. We zien dat de categorie steeds serieuzer wordt, terwijl snoep een van de weinige dingen is die compleet betekenisloos en absurd kan zijn. Door de grenzen van de snoepcategorie op te zoeken, brengen we een beetje lucht en relativering.’

De laatste jaren is Autodrop wat minder zichtbaar geweest, daar moet verandering in komen volgens Joost van de Sande, Marketing Manager Autodrop: ‘De motor moet weer ronken.’ Daarom bouwt het snoepmerk in de campagne voort op een aantal vertrouwde ankers. Naast absurditeit wordt ook de pay off ‘Altijd weer die Autodrop, Absurd lekker’ nieuw leven ingeblazen. In de commercials zien we een groepje astronauten in een busje zitten, een ambulance met haastige spoed en een automonteur die aan een auto sleutelt. Menno Schipper, namens The Family: ‘Behalve dat Autodrop weer gezien moet worden, willen we ook de merkherkenning omhoog helpen. Daarom hebben we in plaats van één lange commercial gekozen voor een drietal korte commercials die door herkenbare en vertrouwde elementen onmiskenbaar Autodrop zijn en waarin absurde humor centraal staat. En omdat we steeds in of om de auto zitten, koppelen mensen die commercial sneller aan het merk.’ De campagne wordt de komende jaren op allerlei manieren verder uitgebouwd.

Naast de commercials, die vanaf 7 juni op tv en online te zien zijn, wordt de campagne ook uitgerold via social.

Credits:
Opdrachtgever: Concorp B.V., Joost van de Sande, Marketing Manager Autodrop - Myrthe van den Elsen, Brand Manager Autodrop
Campagne naam: Altijd weer die Autodrop
Creative Agency: The Family Amsterdam
Production company: HazazaH
Director: Rob Lücker
DOP: Joris Kerbosch
Producer: Monique Janse, Kaylee Hovemann
Offline edit: Gert-Willem Visser
Grading: The Compound – Tim van Paassen
Composit: The Compound - Tim van Paassen – Koen van Someren Greve – Golan van der Bend – Lennard Klaaijsen
Online montage – Mathijs Baltus
Post producer: The Compound – Anne à Campo
Geluidstudio: Public Audio – Joep Meijburg
Creatie: Menno Schipper, Pieter van den Heuvel
Account Director: Linda de Graaff, Monique Versteeg
Agency producer: Vanessa Janssen

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken