Jonge Honden organiseren Anti-Heroes party - artwork by Artbox
- Bureaus
- 6 jun 2023 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 6 jun 2023 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
In aanloop naar de Jonge Honden party op het Festival van Creativiteit in Cannes 2023, komen 'big bosses' uit de marcomwereld naar de villa van center for creation Artbox en Result om met de Next Gen te praten. Daarna geldt: 'embrace your inner Anti-Hero and join us on the dancefloor.'
Ook dit jaar is Artbox - centre for creation - weer verantwoordelijk voor de communicatie omtrent het internationaal legendarische Jonge Honden feest, dat traditioneel op dinsdag in de Cannes-week gehouden wordt. 'Dit jaar is character designer Max Kostenko (Fantastic Beasts, Monster Trucks et cetera) verantwoordelijk geweest voor de vertaling van het "Anti Heroes" concept', licht Artbox-voorman Martijn Thijssen toe. Hij stipt aan dat de nieuwe lichting Jonge Honden opvallend geëngageerd is. Dat blijkt bijvoorbeeld uit hun pledge om de reis naar Cannes per trein te maken, zoals we al lazen op MarketingTribune, maar ook op andere vlakken. Thijssen: 'Denk aan, in het Engels gezegd, kwesties als:
- Continued failings of institutions have forced the Gen Zers to question who and what represents the right or wrong. Good vs Evil. Truth vs Lies. Law vs Lawless;
- Gen Zers are questioning the narratives and stories they have been fed for years about heroic vs villainous behaviors;
- Embrace your inner Anti-Hero.'
Geïnteresseerd en geëngageerd
Hieruit ontstond de briefing voor een Anti-Hero party maar ook het idee om vooraf de koppen bij elkaar te steken, in de ruime villa die Artbox jaarlijks een tikkie landinwaarts huurt. Daar komen geïnteresseerde en/of geëngageerde vakgenoten samen om te brainstormen met de in Cannes aanwezige circa 30 uitverkoren Jonge Honden. Dat zijn aanstormende creatieven uit het vak die hun ticket hebben te danken aan gewonnen pitches vooraf en/of zinvol bestuurswerk voor de club. Zo draagt het bestuur steevast kandidaten aan voor de al jaren beroemde Gouden Zaag-trofee. De Jonge Honden bezoeken eind juni het Cannes festival en krijgen dan -als co founders van de internationale Young Dogs en Young Lions organisatie- passen voor het 'Palais' (waar alle lezingen en uitreikingen plaatsvinden) en zijn graag geziene gasten bij verschillende events. In ruil wordt op dinsdagavond de eigen Jonge Honden party georganiseerd, in 2023 dus vooraf gegaan door talks i.s.m. Artbox en recruiter Result.
Geloof in betere wereld
Jonge Honden voorzitter Jip van de Meent gaat desgevraagd in op het thema van dit jaar, Anti-Heroes: 'Het blindelings vertrouwen staat op uitsterven. In de States tot in onze polder, in de politiek en helaas ook in elkaar. Maar ook naar merken zijn we kritischer dan ooit. En dat is dan wél weer fijn: in een tijd die vraagt om actie hebben we gewoon niet zoveel meer aan dat bellenblazen. Het gemiddelde tandpastamerk durft bijna nog te claimen hoe een witte glimlach bijdraagt aan een groenere wereld. Dat lege copy-paste purposen is gelukkig al wat minder lately, en dit thema gaat voor ons over wat dat aanjaagt. In deze Era of Accountability prikt iedereen, zeker het huidige blik jonge creatieven, overal doorheen. Ik vind het mooi dat er steeds minder ruimte blijkt voor poeha, en meer voor doorzichtigheid. Daarom vieren we de antihelden: zij die strijden voor - en blijven geloven in hoe het óók zou kunnen. Geloven in een alternatief.'
Meer info over Jonge Honden vind je hier.
(PvWK)
Visual JoHo-party 2023 Cannes - Artwork: Max Kostenko / Artbox
'It’s the weird perspectives, crazy ideas and rebellious souls of young creative minds that will form the future of the creative industry'
- Jacques Vereecken, founder Jonge Honden
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- party
- Martijn Thijssen
- Young Dogs
- Artbox
- villa
- engagement
- dancefloor
- Croisette
- inspiratie
- Cannes
- Lions
- Jip van de Meent
- pledge
- Gen Next
- Dentsu
- Gen Z
- embrace
- Jonge Honden
- center for creation
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers