Jonge creatieven bepleiten trein naar Cannes-festival

Jonge creatieven bepleiten trein naar Cannes-festival
  • Bureaus
  • 30 mei 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOCannes

‘Ga jij ook met de trein naar Cannes Lions International Festival of Creativity in plaats van met het vliegtuig? Laten we samen als Nederlandse creatieve industrie het juiste voorbeeld geven', klinkt in Nederlandse creatieve kringen.

Senior freelance creatief en ex-Jonge Honden coryfee Sharon Goldstoff tipt: 'Check dit toffe project op: staygrounded.nl en take the pledge: www.staygrounded.nl.'

Ook de huidige voorzitter van de Jonge Honden Jip van de Meent, in het dagelijks leven strateeg bij Dentsu Creative, beveelt het initiatief aan: 'Net zo eenvoudig als het kiezen van de "korte bon" bij de Appie, stap over van het vliegtuig op de trein, naar Cannes! Dit en het volgende jaar nodigt #StayGroundedNL u uit om uw bezoek aan de Cannes Lions International Festival of Creativity een stuk minder vervuilend te maken. Het Festival of Creativity is een plek die we voor ons plezier bezoeken, toch? Dat heeft ons, als JongeHonden | YoungDogs voor de keuze gezet om ons vervoer sterk te heroverwegen en dit platform te starten. Spring nu aan boord!'

Van De Meent wijst op de actualiteit van de thematiek in een week waarin Fossiel No Deal (met bureau Buutvrij for life ) en duurzaam initiatief Film for Future ook het levenslicht zien. 'Toeval? Ik denk van niet. Laten we deze schakelaars benutten, ze zijn belachelijk gemakkelijk om om te draaien...'

Bij een retourtje Londen stoot je als individuele passagier met het vliegtuig 220 kilo CO2 uit. Doe je hetzelfde traject met de elektrische trein, dan blijft die uitstoot beperkt tot 30 kilo CO2. Met de trein belast je het milieu dus zeven à acht keer minder dan met het vliegtuig, becijferde Milieu Centraal onlangs. Die verhoudingen zijn richting Nice Airport, de vliegtuighalte bij Cannes, gelijk. De uitstoot vanaf Schiphol is vanwege de langere afstand groter.

Bij Stay Grounded zijn naast de Jonge Honden ook We Are RA*W, Clear Music, Weareadgreennl, Wefilm Creative Agency, Kris Pouw, Dentsu Creative Amsterdam, VIA Nederland en Soundsright betrokken.
Het initiatief @staygroundednl is ook te volgen op op Insta en via de hashtag #StayGroundedNL. Intussen hebben 89 creatieven zich bij het initiatief aangesloten, een eerste bescheiden jet kan alvast aan de grond blijven.
(PvWK)

Sharon Goldstoff

Jip van de Meent

Campagnebeeld Stay Grounded

Meer info staat hier.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken