FCB-sterren Lewandowski en Gündoğan nieuwe gezichten Ambilight TV

FCB-sterren Lewandowski en Gündoğan nieuwe gezichten Ambilight TV
  • Bureaus
  • 19 feb 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • SportmarketingVoetbalCommunicatie

Voetbalsterren İlkay Gündoğan en Robert Lewandowski van FC Barcelona worden het ‘gezicht’ van Philips Ambilight TV. De voetballers hebben de Ambilight TV’s uitgebreid getest en zullen in komende periode hun ervaringen delen, belooft het merk.

Miljoenen Philips TV-eigenaren weten volgens merkhouder TP Vision al dat Ambilight TV 'alles verandert' (volgens de slogan 'Ambilight changes everything') en die mening wordt nu gedeeld door belangrijke spelers van het eerste team van FC Barcelona.  Zij hebben de afgelopen periode de kans gekregen om thuis te genieten van Ambilights unieke vermogen om regulier TV-kijken te veranderen in de meest meeslepende kijkervaring.

Als nieuwe ambassadeur geniet voetbalicoon İlkay Gündoğan momenteel van zijn eigen Ambilight TV, een unieke ervaring die de goedkeuring van de speler heeft gekregen. Daarmee sluit hij zich aan bij zijn teamgenoot en spits bij FC Barcelona Robert Lewandowski. Beide voetballers zullen in de komende periode het 'gezicht' van Ambilight TV zijn en delen hun ervaringen.

Over de benoeming zei Kostas Vouzas, CEO, TP Vision (Philips TV & Sound Europa & LATAM): 'De ervaring van het kijken naar films, series en sport, vooral voetbal, wordt door Ambilight TV naar een geheel nieuw niveau getild. Alle FC Barcelona teams en stafleden hebben de kans om Ambilight uit eerste hand te ervaren zodat ze kunnen ervaren hoe de meeslepende ervaring van Ambilight TV zich verhoudt ten opzichte van reguliere televisies. Ik ben blij dat de ervaringen hebben geleid tot Robert en İlkay als nieuwe gezichten van het merk. Ik ben ervan overtuigd dat hun Ambilight TV’s de manier waarop zij naar zijn favoriete films en sport kijken blijvend zal veranderen. Dat laat mij alleen nog om hen te verwelkomen in de Ambilight tv-familie'.

'Ambilight TV changes football'
TP Vision, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling, het ontwerp, de productie en de verkoop van Philips Ambilight TV's, is sinds mei 2023 een hoofdpartner van FC Barcelona. Het Ambilight TV logo staat op de shirts van het eerste mannenteam en wordt prominent weergegeven in het stadion. Daarmee maken miljoenen kijkers en fans kennis met Ambilight TV en worden zij uitgenodigd de magie ervan zelf te gaan ervaren.

Ambilight TV’s zijn de (verzin eens iets anders, red.) 'unieke' TV’s van Philips waarbij de ingebouwde LED’s aan de achterkant van het scherm perfect synchroniseren met de beelden op het scherm en de muur vullen met een gloed van licht. Ambilight TV is rustiger voor de ogen. Bij gangbare televisies passen de ogen zich voortdurend aan tussen het heldere scherm en de donkere omgeving. Ambilight TV minimaliseert dit contrast en zorgt voor een lagere belasting en minder vermoeidheid. Daarnaast geeft Ambilight het gevoel van een groter, beter TV-beeld doordat het toestel lijkt te zweven. Fans ervaren dat de uitbreiding van licht op de achterwand een extra dimensie geeft voor een meeslepende en intense ervaring.

Met zowel de Europese Kampioenschappen voetbal als de Olympsiche spelen in het vooruizicht zal menig sportliefhebber deze zomer aan de buis gekluisterd zijn.  

Ambilight TV heeft naar eigen zeggen al bewezen een 'enorm succes' te zijn. De techniek viert in 2024 zijn twintigjarig bestaan en heeft een van de hoogste tevredenheidsscores in de consumentenelektronica-industrie. 'Ambilight en de ervaring die het geeft scoren uitzonderlijk hoog als reden voor herhaalaankopen van Ambilight TV-toestellen onder bestaande Philips TV-eigenaren', meldt het merk tenslotte. Bekijk ook de FBD-promo van Ambilight vol mooie Barcelona-beelden in het venster hieronder.
(PvWK)

Lees ook: [CMO] Martijn Smelt van Philips TV en Audio TP Vision: 'In marketing draait alles om vertrouwen'



Over TP Vision
'TP Vision Europe is geregistreerd in Nederland, met het hoofdkantoor in Amsterdam. TP Vision is een volledig eigendom van TPV Technology Limited ('TPV'), een van 's werelds toonaangevende monitor- en TV-fabrikanten  TP Vision, opgericht in 2012, is een van de grootste wereldspelers in de TV- en audio-industrie voor consumenten. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt consumentenelektronicaproducten en -technologieën die een superieure audio- en visuele ervaring bieden.
Met een sterke focus op de consumenten- en horecamarkt omvat het productportfolio van TP Vision consumentenaudioproducten en televisies, professionele beeldschermen en contentbesturingssystemen. Deze producten en oplossingen worden op de markt gebracht onder het eigen merk AOC van TP Vision, evenals onder het merk Philips, onder licentie van Koninklijke Philips.
Het bedrijf achter toonaangevende elektronische merken en bekroonde producten heeft wereldwijd meer dan 2.000 mensen in dienst, met vestigingen in Europa, Amerika, het Midden-Oosten, India en geselecteerde landen in Azië-Pacific.
TP Vision voegt waarde toe aan het dagelijks leven en aan de samenleving door zijn expertise op het gebied van productontwikkeling, ontwerp, operationele uitmuntendheid en verantwoorde productie.'

(bron: Philips Ambilight)

Promotiebeeld over de nieuwe FCB-gezichten van de Catalaanse voetbalclub



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken