DOSSIER SPORTMARKETING - Rabobank grijpt sportzomer aan voor grote jongerensportactie

- Bureaus
- 19 jun 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesSportmarketing
- 19 jun 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Als je sport bij een vereniging dan win je vrienden. Tijdens de komende sportzomer staat die gedachte centraal in de grote campagne van Rabobank: de Rabo Sportactie.
Michiel van der Zant, directeur particulieren klanten bij de Rabo: 'Voor deze sportzomer zagen we verschillende zaken heel mooi samenkomen. Als coöperatieve bank is het onze ‘drive’ om lokale gemeenschappen te versterken en verrijken. Onze jarenlange ondersteuning van verenigingen via Rabo ClubSupport maakt dat duidelijk zichtbaar. De onderzoekscijfers van onze partner NOC*NSF die laten zien dat het aandeel sportende jongeren tussen de 13 en de 18 nog altijd achterblijft bij 2020 was voor ons een motivatie om sporten juist bij deze doelgroep te stimuleren.'
Dorkas Koenen, directeur marketing: 'Als je sport bij een sportvereniging kan je niet verliezen, want met sport win je vrienden. Dat is de creatieve insteek van de Rabo Sportactie. De integrale ‘360’ campagne wordt afgetrapt met een commercial waarin een schuchtere jongen voor het eerst meespeelt in een team. Hij wint de wedstrijd, maar daarna begint het állerbelangrijkste: vrienden maken. De hoofdboodschap van de campagne is dat sporten op een vereniging niet alleen draait om de wedstrijd zelf, maar juist ook om de sociale cohesie die sportverenigingen versterken.'
De Rabo Sportactie
Tijdens deze sportzomer geeft Rabobank volgens de initiatoren eenmalig een bijdrage van 125 euro voor jongeren van 10 tot en met 20 jaar om te sporten bij een vereniging die aangesloten is bij NOC*NSF. Zo wil Rabobank jongeren aanmoedigen om te (blijven) sporten in verenigingsverband. Om mee te doen moet je een actieve betaal- en spaarrekening hebben én een Rabo JongerenRekening voor je kind. Daarnaast moet je aantonen dat je contributie betaalt bij een sportvereniging die aangesloten is bij NOC*NSF. Meer informatie en de voorwaarden zijn te vinden op sportactie.
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Rabobank Nederland
bureau: DDB Amsterdam i.s.m. Golazo Brands
productie en regie: Annomann – Jeroen Annokkeé
mediaubureaus: PHD Media en Mindshare
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Rabo ClubSupport
- directeur marketing
- sportzomer
- vrienden
- sport
- Rabobank
- DDB
- Michiel van der Zant
- winnen
- Dorkas Koenen
- community
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

