Toeslagontvangers aan het woord in campagne Dienst Toeslagen

- Bureaus
- 24 okt 2024 @ 07:35
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 24 okt 2024 @ 07:35
- Michiel van Zaane
Zo’n 6 miljoen Nederlanders maken gebruik van toeslagen. De nieuwe campagne van Dienst Toeslagen, die voor het eerst ook op tv is te zien, wil mensen eraan herinneren dat toeslagen bedoeld zijn als steuntje in de rug.
Toeslagen zijn cruciaal voor heel veel huishoudens in Nederland. 6 miljoen Nederlanders krijgen maandelijks een financieel voorschot op hun rekening bijgeschreven. Van huurtoeslag tot kinderopvangtoeslag. Laurens Jan de la Sablonière, campagnemanager bij Dienst Toeslagen: ‘Het is belangrijk dat mensen die toeslagen ontvangen eventuele wijzigingen in hun inkomen of situatie op tijd aan ons doorgeven. Bovendien zijn er heel veel mensen die geen gebruik maken van toeslagen terwijl ze er wel recht op hebben. Ze zijn bang om iets fout te doen, of vinden het te ingewikkeld - of allebei. Met de campagne willen we zowel het nut van toeslagen als de noodzaak van het doorgeven van wijzigingen overbrengen.’
Havas Lemz en partner Duwtje hebben de campagne ontwikkeld. Deze bestaat uit uitingen op tv, radio, online en outdoor. De communicatie valt binnen het lopende campagnethema “Check. Pas aan. En door.” Michiel Cox, strategy director bij Havas Lemz: ‘Het mantra “Check. Pas aan. En door.” zet in op gedrag. Daarnaast willen we mensen het vertrouwen geven dat toeslagen een steun in de rug bieden. Het is meer dan geld, met je toeslagen kun je vooruit. Tv is een sterk kanaal om dat vertrouwen te vergroten en om mensen te bereiken die recht hebben op toeslagen maar deze nog niet hebben aangevraagd.’
Merien Kunst, creative director bij Havas Lemz: ‘We wilden graag werken met mensen die toeslagen ontvangen en daarover wilden vertellen. Die vonden we in Crystel, Clifford, Maaike en Sjaak. We hebben hen thuis opgezocht en gefilmd tijdens hun dagelijkse routine. Regisseur Safi Graauw filmde ook korte interviews waarin zij, zonder specifiek script, hun eigen verhaal vertellen. Daarvan hoor je fragmenten terug in de tv-commercial. Verder is van elke persoon iets meer achtergrond te zien in korte online video’s.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Mastercard lanceert inclusieve campagne ‘Op Gevoel’
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes